Lanserer nettside på arabisk

Hotels.com lanserer nå en ny nettside på arabisk.- Med den nye arabiske nettsiden viser vi vårt ønske om å utvikle vårt fulle potensial i markedet i Midt-Østen, sier direktør Nigel Pocklington.

De siste eiendommene har kommet til som et resultat av at hotelleksperten har utvidet med flere mindre, familiedrevne hoteller i europeiske feriemål, spesielt i Italia og Sør-Frankrike.

– Vi vil fortsette å fokusere på vekst til tross for de vanskelige markedsforholdene. Vi kommer til å fortsette å vokse i disse markedene som vi allerede opererer i, og tilbyr et bredere tilbud av vår hovedmålgrupper som er storbyferier, sommer- og vinterkampanjer samt forretningsmarkedet. Samtidig har vi ambisjoner om å øke i nye markeder rundt i verden og vil tilby et så bredt tilbud av hoteller som mulig, sier Nigel Pocklington, administrerende direktør for Hotels.com.

Arabisk side

Samtidig lanseres en nettside på arabisk for å nå et område som det hittil har vært lite fokus på. Se siden HER . Den offisielle IP-basen har landsgjenkjenning som tilpasses med lokalt språk, valuta og betalingssystemer.

Hotels.com tilbyr til sammen 52 nettsider på 24 forskjellige språk.

– Med den nye arabiske nettsiden viser vi vårt ønske om å utvikle vårt fulle potensial i markedet i Midtøsten. Målet er å tilby kundene en overnattings- og reservasjonstjeneste med et bredt utvalg, gode tilbud og eksellent kundeservice, sier Nigel Pocklington, administrerende direktør i Hotels.com.

Marked i sterk vekst

Ifølge FNs verdens turistorganisasjons (UNWTO) barometer, er Midtøsten et område i sterk utvikling og har hatt en jevn vekst på elleve prosent siste kvartal.

Midtøsten har i tillegg hatt en sterk utvikling på Internett de siste årene, og har opplevd en sterk økning i brukere som benytter nettet for kjøp av produkter og tjenester. En av de raskest økene gruppene for internettbruk er reisende som benytter nettet for å velge og sammenligne de beste tilbudene.

– Midtøsten er ett av de markedene som har størst vekst innen online-reiser, og vi er sikre på at kombinasjonen med Hotels.coms merkevare og vår geografiske ekspertise, vil gjøre den nye nettsiden til en suksess, sier Pocklington.