Bli med på Serviceløftet 2009!

radisson_blu_plazaTirsdag den 15. september går HSMAIs servicekonferanse av stabelen på Radisson Blu Plaza Hotel, etterfulgt av den store prisfesten, der vi gjør ekstra krus på dem som har bemerket seg med utmerket service siden sist. Blant fjorårets vinnere finner vi (klasse i parentes):

  • Flytoget (kundebehandling)
  • Marché Restaurants (tjenesteutvikling)
  • Engø Gård (medarbeiderutvikling)
  • IKEA (fysiske rom og systemer)
  • Flytoget (kommunikasjon)
  • IKEA (kundeopplæring)
  • ISS (årets nyskaper)
  • Flytoget (Årets Serviceløfteveiviser 2007)

Det har lenge vært en utbredt forestilling at Serviceløftet kun dreier seg om reiselivsbransjen, men både du og jeg vet at det bare er halve sannheten – noe listen over også demonstrerer med all mulig tydelighet. Service og kundebehandling er hele næringslivets være eller ikke være, der vi som ikke innfrir, tidsnok vil merke kundesvikt og de svekkede resultatene som følger i kjølvannet.

Nå som pengene ikke lenger sitter like løst hos kundene, er betydningen av å yte det lille ekstra desto større. Det gjelder like mye innen detaljhandel, industri og samferdsel som i det vi tradisjonelt betegner som servicenæringene. Men når alt kommer til alt, er vi servicenæringer, alle som én. Hvor hyggelig hadde det ikke vært å kunne kåre en offentlig etat, for eksempel? Også vi i HSMAI arbeider med å styrke servicenivået betraktelig i tiden som kommer.

Det kommer mer om Serviceløftet 2009 utover sommeren, men du kan også klikke deg rett inn på innbydelsen. Ikke nøl med å melde deg på, for her blir det mye å lære av likesinnede!

Avslutningsvis håper vi du liker den nye drakten vi har ikledd HSMAI Weekly, selv om det bare er uker til vi går helt online med nyhetsbrevet. Husk også frokostmøtet om sosiale medier senere denne måneden. Men fremfor alt:

Velkommen til Serviceløftet 2009!