Er du god på sosiale medier?

Ingunn Hofseths Facebook- og Twitter-profiler

Ingen av topplederne i de ti største norske selskapene er i dag aktive i sosiale medier. Nå får sjefene kritikk fra de ansattes fagorganisasjoner, skriver nettavisen E24.

Undersøkelser organisasjonen Siviløkonomene har gjennomført, understøtter også dette.

– Dette er altfor få, tatt i betraktning mulighetene de sosiale mediene gir, sier administrerende direktør Elisabeth Kristensen i Siviløkonomene.

Hun mener lederne bør lære av politikere og mediefolk som har tatt de sosiale mediene aktivt i bruk.

Ifølge Dataforeningens Edgar Valdmanis viser deres undersøkelser at 75 prosent av norske virksomheter mangler planer for de sosiale mediene.

– Dette er for dårlig, da vi vet at mediene har en stor og uoppdaget nytteverdi for ledere og andre, mener han.

HSMAI hjelper deg

Hvordan står det til hos deg? Har du fortsatt et stykke igjen før du er på høyden med de siste årenes utvikling på den sosiale nettfronten?

HSMAI kan være til hjelp. I løpet av høsten har HSMAI, i samarbeid med PR-byrået Sermo Consulting, gjennomført en serie kurs om effektiv nettbruk og sosiale medier, hvorav ett i Oslo i dag – og kursene fortsetter vinteren gjennom. Detaljene finner du på denne siden.