Innovasjon Norge valgte TRY/APT

Per Arne Tuftin

TRY AS (TRY Reklamebyrå og APT) har fått oppdraget med å få nordmenn til å feriere i eget land. Det er resultatet etter Innovasjon Norges omfattende anbudskonkurranse for reklamebyråtjenester med fokus på markedsaktivitetene i Norge, der en samtidig skal kunne bruke byrået som et «lead agency» i forhold til merkevarestrategien og de overordnede konsepter globalt.

– TRY og APT viste god innsikt og forståelse for problemstillingene vi står overfor i forhold til å få nordmenn til å feriere i eget land. De presenterte et godt og gjennomarbeidet konsept, som vi tror vil løse mange av de utfordringene vi står overfor, sier Per-Arne Tuftin, Reiselivsdirektør i Innovasjon Norge Reiseliv i en pressemelding.

Dermed er det TRY Reklamebyrå og APT som skal utforme kampanjene som skal forsterke Norges profil i feriemarkedet på hjemmefronten de kommende årene.

Helge Gjertveit, konsulent i Try reklamemyrå.
Helge Gjertveit, konsulent i Try reklamemyrå.

– Vi nordmenn er litt bortskjemte med storslått natur, vi har i alle fall sett mange bilder av fjord og fjell gjennom årene. Utfordringen blir å friste og gi nordmenn lyst og gode grunner til å ferie i eget land, gjennom å vise hva landet har å by på, sier Helge Gjertveit, konsulent i TRY Reklamebyrå.

Det var hele 19 reklamebyråer som deltok i kvalifiseringsrunden, og Innovasjon Norge gjennomførte deretter en begrenset anbudskonkurranse med seks av byråene.

Tuftin trekker i tillegg frem teamets erfaring og kompetanse som en avgjørende faktor for valget av TRY/APT.

– Både kjerneteamet og bedriften generelt innehar kompetanse og erfaring vi tror vil være nyttig i forhold til utformingen av kommende Norgeskampanjer.

Disse skal jobbe med Innovasjon Norge i TRY/APT: Helge Gjertveit, Monika Augsutsson, Lise Schelvan, Øystein Halvorsen og Karin Lund, Joachim Levin og Marte Listhaug.

Toppfoto: Per-Arne Tuftin, direktør reiseliv i Innovasjon Norge.