Vinmonopolet vant "Årets Serviceløft"

Serviceløftet-vinnerne 2009

Vinmonopolet er kåret til hovedvinner av «Årets Serviceløft 2009».

Serviceløftet er en pris som deles ut for tredje år på rad av den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Prisene har som hensikt å inspirere til å løfte det norske servicenivået, samt å få bedriftene til å avgi et serviceløfte. Serviceløftet retter seg mot alle bransjer. Det deles ut priser i en rekke kategorier og til én hovedvinner. Hovedvinneren av Årets Serviceløft er Vinmonopolet.

Prisutdelingen foregikk under HSMAI Servicekonferansen på Hotel Bristol i Oslo 10.juni.  «Juryen har iår vurdert kandidater fra både offentlig og privat virksomhet der kundeservice er i fokus. Det er et gjennomgående høyt nivå på ambisjoner og gjennomføringsevne innen kundebehandling. Spredningen på satsingsområdene gjør årets tildeling spennende og inspirerende, fordi vinnerne belønnes for tiltak som spenner fra trenings- og kostholdsopplegg for medarbeiderne, til glitrende kommunikasjonskampanjer og organisasjonsutviklingsprosesser. Juryen har valgt å peke ut trender og arbeidsmetoder som er viktige for alle som arbeider med å løfte servicenivået – uansett virksomhet. Vi håper med dette å motivere til at store og små aktører gjør en innsats, enten det er samfunnsnyttig innsats, ren tjenesteyting eller varehandel,» sier juryleder Nicolay Leganger, som de siste 20 årene har arbeidet med serviceutvikling i både offentlig og privat virksomhet, han er også redaktør for nettstedet www.e-management.no
Hovedvinner av Årets Serviceløft 2009: Vinmonopolet

Juryens uttalelse:
«Årets hovedvinner nådde høyt opp i hver eneste klasse. Det er dokumentert et utmerket arbeid innen kundebehandling, medarbeiderutvikling, kommunikasjon, tjenesteutvikling og klagebehandling.
Vinneren har flere ambisiøse mål, som de har avsatt store ressurser for nå. Det er utviklet kampanjemateriell og hjelpemidler for å utvikle og engasjere alle medarbeidere i prosessen – og de dokumenterer sine resultater på en overbevisende måte.
Vinneren har høy omsetning og et stort samfunnsansvar, som de griper tak i og gjør sitt ytterste for å overholde. De legger for dagen en ydmyk, vennlig og undersøkende – men samtidig målbevisst og bestemt holdning.»

Her er vinnerne i de enkelte kategorier:
Klasse 1 Kundebehandling Gull: Vinmonopolet
Hederlig omtale: Oslo City
Klasse 2 Tjenesteutvikling Gull: Avis
Klasse 3 Medarbeiderutvikling Gull: RCCL
Hederlig omtale: Thon Hotels
Hederlig omtale: Vinmonopolet
Klasse 4 Klagebehandling Gull: Vinmonopolet
Klasse 5 Fysiske rom og systemer Gull: VIA
Klasse 6 Kommunikasjon Gull: Vinmonopolet
Klasse 7 Kundeopplæring Gull: d2o

Vi har også bilder tilgjengelig.

Kontaktpersoner:
For ytterligere informasjon og for å få juryens uttalelser om de andre bedriftene som ble tildelt gull og hederlige omtaler, vennligst kontakt: Juryleder Nicolay Leganger, tel: , eller adm.dir. HSMAI Chapter Norway, Ingunn Hofseth, tel: 913 98344/e-mail: ih@hsmai.no

Med vennlig hilsen oss i HSMAI

Tlf: 91652873

Foto, fra venstre:
Juryens leder og daglig leder i God Utvikling Nicolay Leganger
Kvalitets og kompetansesjef i Via Travel Norge Jorunn Tveit
Markedssjef i Via Travel Norge Nina Aanensen
Sales- and marketing Director i Avis Bilutleie Tonje Fossum
Opplæringsansvarlig i Vinmonopolet Linn Huse Amundsen
Kampanjeansvarlig i Vinmonopolet Hege Bergskaug Øvsthus
Fungerende driftssjef i Vinmonopolet Lise-Gro Ramdahl
Kjededirektør i Vinmonopolet Lasse Moen
Administrerende direktør i d2o Young N. Nguyen
Head of Operations i RCCL Mattis Willms
HR-Direktør i Thon Hotels Janne Aftret