Ryanair tar YouTube med storm

Utsnitt fra Ryanair-kalenderen 2011

Ryanair bekreftet i dag at salgstall og internettreff for kalenderen med lettkledde kabinansatte allerede er skyhøye. Over 3000 kalendere er solgt i løpet av den første uken, og YouTube-siden med video fra innspillingen har allerede generert over 130.000 treff, skriver selskapet i en pressemelding.

Kalenderen, som vil generere opptil 800.000 kroner til veldedighet, består av tolv Ryanair-”hotties”, mens innspillingsvideoen gir et innblikk i hva som foregikk ”behind the scenes”, under fotoopptaket i Fuerteventura.

Ryanairs 2011-kalender er tilgjengelig for 80 kroner på www.ryanair.com og om bord i flyene, mens innspillingsvideoen kan sees her (teksten fortsetter under videoklippet):

httpvh://www.youtube.com/watch?v=0J4fnS1o_7k

– Ryanairs kabinansatte er i skyene [vi tar det helt bokstavelig, red. anm.] etter at over 130.000 fans har sett jentene kose seg på fotoopptak i Fuerteventura. Nok en gang har interessen rundt, og støtten for Ryanairs Cabin Crew Charity Calendar vært fantastisk, sier informasjonssjef i Ryanair, Stephen McNamara.

– Vi anbefaler alle å få tak i en kopi, enten det er til seg selv, eller til en person man tror vil ha glede av å se nydelige piker med nydelige smil hver dag i 2011.