Scandic Solli åpnet, med nytt, moderne konsept

Interiør fra Scandic Solli. Foto fra Scandic Hotels.

Med beliggenhet midt i hjertet av det mest pulserende Oslo, med nytt navn, nytt bar- og restaurantkonsept, ungkonseptet Young Rooms, og en omfattende renovering bak seg, åpnet Scandic Solli torsdag dørene til en helt ny hotellopplevelse, ifølge en pressemelding fra Scandic Hotels.

Hotellet, som tidligere gikk under navnet Scandic KNA, har en lang historie, men har det siste året gjennomgått en total oppussing, og åpnet denne uken i helt ny drakt. Scandic Solli, som hotellet nå heter, er gjenoppstått med helt ny og moderne design, bar- og restaurantkonseptet V Solli Bar & Spiseri, og fokus på sosiale målgrupper.

– Scandic Solli skal være et av Oslos mest pulserende hoteller, og et naturlig møtested for både tilreisende og lokalbefolkningen rundt Solli Plass. Hotellet vil ha et høyt aktivitetsnivå, men med en inkluderende og personlig atmosfære. Selv kaller vi Scandic Solli for det sosiale hotellet, sier Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør i Scandic Norge.

Restaurant og bar med nordisk fokus

Selve hjertet i det nye hotellet vil være bar- og restaurantkonseptet V Solli Bar & Spiseri. Her introduseres det nye matkonseptet Nordic Bites, som er fingermat, med utgangspunkt i det beste av nordiske råvarer. Med fast DJ både torsdag og fredag ettermiddag, samt lørdag formiddag, er målet at Scandic Solli skal bli møtestedet for sosiale tilreisende og lokalbefolkningen, før nattelivet på Solli Plass tar over.

– Vi ønsker at Scandic Solli skal bli et pulserende og sosialt hotell, og stedet du starter en vellykket kveld. Hotellet er designet på en måte som gjør at dette er mulig, samtidig som hotellgjester som trenger å trekke seg tilbake, kan gjøre det, sier Magne Jacobsen, hotelldirektør ved Scandic Solli.

Egen etasje for unge urbane

Scandic Solli har et unikt tilbud til unge, urbane hotellgjester, og har viet en hel etasje til konseptet Young Rooms. I etasjen har kunstnerduoen BrOslo fått fritt spillerom, og deres særegne kunstverk preger hele etasjen. I tillegg inneholder etasjen Blogger’s Inn, som er et eget rom tilrettelagt og utstyrt for moderne bloggeres behov.

– BrOslo har klart å skape en helt unik atmosfære med sin kunst. Dette er kanskje det eneste hotellet i Norge som er tilrettelagt for unge reisende på denne måten. Young Rooms gir en følelse av å være et helt annet sted i verden, med assosiasjoner til byer som New York, Amsterdam og Berlin, sier Jacobsen.

Fakta om Scandic Solli

  • Åpnet 8. mai 2014
  • V Solli Bar & Spiseri, bar – og restaurantkonsept med fokus på nordiske råvarer
  • Totalt er hotellet på om lag 12.100 kvadratmeter
  • 226 moderne hotellrom
  • Young Rooms – egen etasje for unge, urbane hotellgjester
  • Blogger’s Inn – eget, ekstrautstyrt rom for bloggere
  • Hotellet er Svanemerket
  • Seks tilgjengelighetsrom, tilrettelagt for mennesker med nedsatt funksjonsevne
  • Totalt elleve store og mindre møterom
  • Bygget eies av Pandox

Fakta om Scandic og Rica Hotels

  • Scandic overtok eierskapet av Rica Hotels 8. april 2014
  • Er Nordens største hotellselskap, med nesten 230 hoteller, over 40.000 rom og 13.500 ansatte
  • Alle Rica-hotellene vil på sikt bli konvertert til Scandic-hoteller

Foto: Interiør fra Scandic Solli. Foto fra Scandic Hotels.