Stena Line blir Santa Line

Det er under måneder til jul, og for hver dag som går, vil vi merke julestemningen tilta i styrke. Det er noe Stena Line ønsker å bidra til. Derfor vil selskapet endre navn til Santa Line. Navneendringen er en ny måte for fergeselskapet å feire jul på, og vil inkludere flere overraskelser, både online og om bord på skipene, skriver rederiet i en pressemelding.

Santa Line vil erstatte alle eksisterende logoer, i alle kanaler: Hjemmeside, Facebook, Instagram og YouTube.

– Julen er en vakker tradisjon, som involverer våre venner og vår familie, og i Stena Line ønsker vi også å være en del av din jul. Vi tror at en navneendring er en spennende og morsom måte å få oppmerksomheten rettet mot julen, samt for å vise at vi tar denne høytiden alvorlig, sier Ole Herman Kjernsby.

– Julen handler også om omsorg for våre medmennesker på ulike måter. Derfor er det viktig for oss at vi tenker på, og gir en gave til dem som virkelig trenger det. Det er folk både her hjemme og rundt om i verden, som dessverre ikke har de samme mulighetene oss.

Navneendringen vil vare frem til julaften. I løpet av denne perioden vil det være en rekke aktiviteter knyttet til julen, inkludert en digitalgave,aksjon på Facebook, der pengene vil bli donert til Unicef. Det vil også bli en rekke aktiviteter ombord.

Foto: Passasjerfergen «Stena Baltica». Fotograf: Henrik Sendelbach/Wikipedia