Pressemelding: Anders Bødal er sommerens Servicehelt på Oslo Lufthavn Gardermoen

HSMAI kåret mandag 1. august, Anders Bødal til Sommerens Servicehelt på Oslo Lufthavn Gardermoen. Anders kjenner igjen kundene sine og forstår viktigheten av god kundeservice. Gjester kommer tilbake til Seafood Bar, utland igjen og igjen mye takket være Anders. Han har fått prisen på grunn av sin unike kundebehandling og måten han tar vare på sine kunder.

Her er filmen fra da vi overrasket Anders Bødal:

Den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går i bresjen for å løfte frem serviceheltene i hotell, reiseliv, restaurant og handelsnæringen. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker 16 ulike steder, fra Vest-Agder til Nordkapp. Det kåres en vinner i hver by hvorav den siste i forbindelse med HSMAI- dagen på Hotel Continental i Oslo tirsdag 23. august.

– God service og fornøyde kunder er viktig for oss i Avinor. Vi har en langsiktig målsetting om at Oslo Lufthavn skal bli en av Europas beste lufthavner, og har siden 2012 jobbet sammen med våre samarbeidspartnere for å gi kundene enklere og bedre reiseopplevelser. Alle de over 20 000 som jobber i tilknytning til Oslo Lufthavn spiller en avgjørende rolle, og det gleder oss at HSMAI har besøkt oss og kåret en av lufthavnens medarbeidere til sommerens servicehelt, sier Ragnhild Kommisrud, avdelingssjef i Terminaldrift ved Oslo Lufthavn.

Prosjektleder for Fans of Good Service, Benedicte Gilroy Bøgh begrunner initiativet slik:

– Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier hun.

– Vi har de senere årene fått mange svenske kolleger i servicebransjen, og de har ofte vært gode rollemodeller innen det å yte gode kundeservice. Vi har blitt bedre mange steder i Norge, men jeg tror de fleste er enig når jeg sier at mange av oss kan bli enda bedre på å yte god service. Det vi skal gjøre på denne tre ukers reisen i Norge er å sette spotlighten på de dyktige serviceheltene og hedre de for den viktige jobben de gjør. De å løfte frem de gode gjør at andre også får lyst til å bli bedre. Vi vil skape den gode sirkelen, avslutter hun.

Fortell oss om dine gode serviceopplevelser!

Forslag på gode serviceytere i en eller flere av byene under kan sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg gjerne til kontaktinformasjonen til vedkommende.

I 2013 reiste vi over det ganske land, og kåret hele 33 servicehelter i forskjellige byer og i morgen, tirsdag 2. august, er vi i Kristiansand.

Vi skal frem til 23. august besøke følgende steder:

City Date
Oslo Lufthavn, Gardermoen 01.08.2016
Kristiansand 02.08.2016
Stavanger 03.08.2016
Haugesund 04.08.2016
Bergen 05.08.2016
Ålesund 09.08.2016
Molde 10.08.2016
Trondheim 11.08.2016
Bodø 12.08.2016
Svolvær 15.08.2016
Harstad 16.08.2016
Tromsø 17.08.2016
Alta 18.08.2016
Hammerfest 19.08.2016
Nordkapp 20.08.2016
Oslo
Dette gjøres i forbindelse med HSMAI-dagen.
23.08.2016

Vi skal kåre en Servicehelt på hvert sted vi besøker så fortell oss om dine gode opplevelser. Kanskje blir det din Servicehelt som blir kåret.

HSMAI jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.

Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.

For mer informasjon om sommerturneen og Fans of Good Service følg bloggen vår: fansofgoodservice.hsmai.no

For ytterligere opplysninger, kontakt:
Benedicte Gilroy Bøgh, Prosjektleder, Fans of Good Service
bgb@hsmai.no
916 52 873