Thon Hotels satser med nytt interiør

Med glade farger, nytt interiør og ny design ønsker Thon Hotels sine gjester velkommen, heter det i en pressemelding fra hotellkjeden, som bruker mer enn 1,3 milliarder kroner på oppussing. Ideen er å møte kundenes ønske om å bo på hoteller som gir det lille ekstra når det gjelder design.

Det er interiørarkitekt Trond Ramsøskar som, sammen med designansvarlig Sissel Berdal Haga i Olav Thon Gruppen, står bak oppussingen.

– Vi ønsker at Thon Hotels skal fremstå med moderne, glade og elegante hoteller hvor folk umiddelbart trives, forteller Ramsøskar.

Hvert hotell er unikt

Hotellrom, lobbyer, barer, restauranter og konferanserom er blitt pusset opp.

– Vårt største oppussingsprosjekt er uten tvil Olav Thons stjernehotell, Bristol. Der er rom og suiter, lobby og festsaler, konferanserom og kurs- og konferanseavdeling fornyet. Hotellet er fornyet og modernisert i uttrykket, men den ærverdige Bristol-følelsen er likevel beholdt, sier han.

Opptatt av detaljer

– Vi legger vekt på hver eneste detalj. Både fellesarealer og gjesterom skal være gjennomdesignet med god planløsning, riktig materialbruk og friske farger. Jeg er ikke i tvil om at farger skaper glede. Gjester skal stråle opp når de opplever Thon Hotels nye design, sier Berdal Haga. Teksten fortsetter under bildet.

Sissel Berdal Haga, designansvarlig i Olav Thon Gruppen. Foto fra Thon Hotels.
Sissel Berdal Haga, designansvarlig i Olav Thon Gruppen. Foto fra Thon Hotels.

– Farger gir energi og glede. Det skal være en spesiell og god opplevelse å bo på Thon Hotels, supplerer Ramsøskar.

Gjester roser ny design

Nyoppussede Thon Hotel Rosenkrantz Oslo er blant Thon-hotellene som får positive anmeldelser på nettstedet Tripadvisor.com, og rangeres som det mest populære hotellet i Oslo.

«Innbydende tidsriktig interiør, både i fellesarealer og rom», skriver en gjest.

– Vi har fått meget positiv tilbakemelding på oppussingen av hotellene våre. Gjestene er stadig mer opptatt av design og atmosfære på sine reiser. Vi ønsker å gi gjestene våre en helt spesiell og hyggelig opplevelse når de bor på et Thon-hotell, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. Teksten fortsetter under bildet.

Morten Thorvaldsen, administrerende direktør, Thon Hotels
Morten Thorvaldsen, administrerende direktør, Thon Hotels

I tillegg til ny design, har Thon Hotels satset på teknologi og god mat. Dette har gjestene lagt merke til.

«Hotellet har et moderne og smakfullt design og har alt av fasiliteter man har behov for under en jobbreise. På rommene har man Bose Soundlink som gjør det mulig å spille av musikk man har på telefonen. De har en variert frokostbuffet med nypresset appelsinjuice», skriver en hotellgjest på Tripadvisor.

«Det beste Thon-hotell vi har bodd på. Nyrestaurert i designstil. Veldig hyggelig personale og beste frokost jeg har spist på hotell», skriver en annen om Thon Hotel Rosenkrantz Oslo.

Toppfoto: Fra et parti av den nyoppussede lobbyen i Thon Hotel Rosenkrantz Oslo. Foto fra Thon Hotels.