- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
- Bli med på FUTURE YOU i Oslo 11. mars!
Clarion Hotel starter nytt lederskapsprogram
Clarion Hotel vil utvikle sine egne talenter gjennom et nytt lederskapsprogram. Dette er den største og mest gjennomarbeidede satsingen som noen gang er blitt gjort i kjeden når det kommer til lederskapsutvikling, skriver hotellkjeden i en pressemelding.
De mest lovende lederne i kjeden tilbys en eksklusiv plass i «The Challenge – Clarion Leadership». Dette gir virksomheten en ny mulighet til å utvikle organisasjonens nåværende ledere, noe som vil komme hele bedriften til gode. Det er hotellene selv som nominerer den lederen de syns egner seg best, og til slutt vil 13 personer bli plukket ut til å delta.
– I Clarion Hotel har vi alltid hatt gode ledere, men alle har behov for å utvikle seg. Med den nye utdanningen, kvalitetssikrer vi lederskapet i alle ledd, og skaper enda mer energi, mot og begeistring, sier Linda Hammarstrand, som er Director of Passion, Clarion Hotel.
Utdanningen er delt inn i tre hovedområder, som handler om å lede seg selv, lede andre, samt jobbe med spesifikke arbeidsområder innenfor Clarion Hotel. Kandidatene får utfordret seg selv, samt brukt ulike verktøy som gjør at de utvikler sine kunnskaper innenfor nevnte områder.
– En hotellkjede er ikke vellykket bare fordi den er stor og godt etablert, det handler om menneskene som jobber der, og som hver dag yter det lille ekstra, sier Henrik Berghult, som er Senior Vice President i Clarion Hotel.
– Dyktige medarbeidere motiveres av å jobbe for dyktige sjefer, og dette vil vi nå utvikle videre, påpeker han.
Clarion Hotel har i dag nesten seks tusen ansatte på 77 hoteller i Sverige, Norge og Finland.
Foto: Ledere i Clarion Hotel. Foto fra Clarion Hotel.