Tine Birkeland årets kommersielle leder i Scandic

Mandag kveld gikk Scandics President’s Awards av stabelen på Scandics lederkonferanse, The Moment, i Stockholm. Tine Birkeland, markedsdirektør i Scandic Norge, og medlem av HSMAIs Advisory Board for Event Marketing, stakk av med seieren i kategorien Commercial of the Year, skriver hotellkjeden i en pressemelding.

Foran 700 scandickolleger fra hele Norden, mottok hun sin pris i kategorien Commercial of the Year, for innsatsen hun og hennes team har nedlagt for å bygge Scandics posisjon på det norske markedet. Scandic har i 2016 tatt markedsandeler i Norge, og styrket sin posisjon gjennom flere viktige satsingsområder. Hotellkjeden har dessuten utmerket seg ved å vinne flere HSMAI-priser, nominasjon som Årets Idrettssponsor, og, ikke minst, ved lansering av blant annet Frokosten.no, Verdens lengste frokostbord i Bodø, og den virale filmen The Epic Volley, som har hatt en potensiell rekkevidde på 300 millioner seere, fordelt på samtlige verdensdeler. Teksten fortsetter under bildet.

Scandic satte rekord med verdens lengste frokostbord i Bodø søndag 14. august 2016. Foto fra Scandic Hotels.
Scandic satte rekord med verdens lengste frokostbord i Bodø søndag 14. august 2016. Foto fra Scandic Hotels.

– Det er med stor ydmykhet jeg tar imot denne prisen, i sterk konkurranse med så mange dyktige kolleger i hele Scandic. Denne prisen går til hele markedsavdelingen, og er en bekreftelse på at vi i Scandic Norge holder rett kurs. Ikke minst er anerkjennelsen til stor inspirasjon for å fortsette å utvikle Scandic som Norges ledende hotellkjede, sier Birkeland selv.

Sjef for Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold mener prisen var svært fortjent.

– Tine og hennes team har vist en eksepsjonell evne til å levere fantastiske resultater for Scandic gjennom flere år, og hennes arbeid er til stor inspirasjon for hele selskapet.

Vinnerne i Scandics President’s Awards ble kunngjort mandag kveld, på Scandics årlige lederkonferanse. Intensjonen bak prisene er å gi en ekstra anerkjennelse til ledere og ansatte som har bidratt på en eksepsjonell måte i året som gikk. De er viktige ambassadører for Scandics kultur, og en inspirasjonskilde for kolleger, når det kommer til service, drift og personlig utvikling.

I tillegg til Commercial of the Year, ble det utdelt priser i følgende kategorier:

Hotel of the Year: Scandic Continental, Peter Storckenfeldt, Sverige
General Manager of the year: Helene Arvidsson, Scandic Triangeln, Sverige
Sustainable Hotel of the Year: Scandic Aarhus City, Nina Carlslund, Danmark
Guest Service of the Year: Scandic Kuopio, Mikko Mononen, Finland
Team Member of the Year: Lise-Lotte Hartikainen, Scandic Rosendahl, Finland
Fighter of the Year: Henrik Ohlsson, General Manager, Scandic Segevång, Sverige
Support Function of the Year: Maud Samuelsson, Director Scandic Business School (Acting)
Special Achievement of the Year: Magnus Berglund, Accessibility Director

Toppfoto: Konsernsjef i Scandic, Frank Fiskers, delte mandag 20. mars 2017 ut President’s Award til Tine Birkeland, for Commercial of the Year. Foto fra Scandic Hotels.