Store HSMAI-begivenheter i store og nye omgivelser

Om kvelden 25. januar 2017 går reiselivets Oscar-utdeling, HSMAI-prisene, av stabelen i Den norske opera og ballett i Bjørvika, etter at den like store begivenheten, HSMAI Møte- og Eventbørsen, har funnet sted på dagtid, samme sted.

– Reiselivets Oscar-utdeling, HSMAI-prisene, byr på mingling og aperitiff, festmiddag og topp underholdning, foruten aftenens høydepunkt, prisutdelingene i de respektive kategoriene, og til vinteren blir det altså Operaen som blir åsted for festlighetene, forteller en strålende fornøyd Ingunn Hofseth, som er HSMAIs administrerende direktør i Europa.

Men dette er en stor dag for norsk reiseliv, også på andre måter:

– Vi starter dagen alt på morgenkvisten, med den årlige Møte- og Eventbørsen, som er et sentralt treffpunkt for kjøpere og tilbydere av møte- konferansetjenester, så vel som for de forskjellige hotellene, arenaene, destinasjonene og andre i bransjen, fortsetter Hofseth.

Hun og HSMAI er svært glad for at Den norske opera og ballett takket ja til å være vertskap for arrangementene. Regelen er nemlig at stedet svært sjelden har kapasitet til slikt.

– Vi syns det er veldig hyggelig at vi har lykkes med å finne plass til reiselivsbransjens viktigste arrangement mot de norske kundene. Så er vi også stolte av at Operaen per idag er Oslos turistattraksjon nummer én, i tillegg til å være landets hovedscene for opera og ballett. Vi ser frem til arrangementene, og gleder oss til å kunne vise frem vår flotte arena for bransjen og kundene deres, sier Sigrid Tofte Røiri, leder for kommersiell avdeling ved Den norske opera og ballett.

Ettermiddagsseminar

Også til den kommende HSMAI Møte- og Eventbørsen inviterer Norway Convention Bureau norske fagmiljøer til et inspirerende kongresseminar på ettermiddagen.

– Her vil en få fagkunnskap, inspirasjon og motivasjon til å være vertskap for et fremtidig møte eller kongress i Norge. Vi byr på dyktige fagpersoner, som vil dele nyttige erfaringer om hvordan de vant de internasjonale kongressene til Norge, og hvilken betydning det har hatt for deres fagmiljø å være vertskap for en kongress på hjemmebane, forteller Frode Aasheim, Managing Director i Norway Convention Bureau.

Bevertning fra Fursetgruppen

– På kveldstid bruker vi foajeen i forkant av prisutdelingen, til fordrink og bespisning, som besørges av Fursetgruppen, med flere ulike buffeer. Deretter trekker vi inn i operasalen, til en prisutdeling som denne gangen blir mer effektiv enn tidligere år, ettersom den ikke finner sted parallelt med middagen, forteller Ingunn Hofseth.

– Og etterpå fortsetter nettverkingen, drinker og førsteklasses underholdning, tilføyer HSMAI-direktøren, som alt nå ber folk notere seg datoen, 25. januar 2017.

– Vi i Fursetgruppen gleder oss til å samarbeide med HSMAI, og bidra til at dette blir et godt arrangement for bransjen og våre kunder. Det at HSMAI velger Operaen som arena, er veldig gledelig, og vi skal selvsagt gjøre vårt for at arrangementet også gir gode smaksopplevelser, i form av mat og drikke, sier Marianne Nygård-Hansen, Head of Marketing & Communication i Fursetgruppen.

Hold deg oppdatert

I løpet av høsten kommer de to arrangementenes nettsteder til å oppdateres fortløpende, etter hvert som program og konkurransekategorier blir klart:

meetingeventexchange.no

hsmaiprisene.no

Fotomateriell

Høyoppløselige av Den norske opera og ballett kan lastes ned her (NB! med korrekt kreditering).

Mellom- og lavoppløselige bilder av:

• Ingunn Hofseth, klikk her

• Sigrid Tofte Røiri, klikk her

• Frode Aasheim, klikk her

• Marianne Nygård-Hansen, klikk her

For ytterligere informasjon, kontakt:

Benedicte Gilroy Bøgh
HSMAI 
+47 916 52 873 – bgb@hsmai.no

---

About HSMAI Region Europe

Vision:

The leading meeting place of the industry.

Mission:

The Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI) Region Europe is committed to growing business for the hotel, event and travel industry and their partners, and is the industry’s leading advocate for intelligent, sustainable revenue growth on a local, national and European level. The association provides practical tools, insights, and cutting edge expertise to enable knowledge sharing and enhance professional development as well as fuel sales, inspire marketing, transform businesses digitally and optimise revenue.

Values

Our values show in all we do – from the development of activities to communication with our members and partners.

• engaging

• enabling

• connecting

---