- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
- Bli med på FUTURE YOU i Oslo 11. mars!
Apollo moderniserer sin grafiske profil
Apollo har, i samarbeid med Essen International, oppdatert sin grafiske profil, for å bedre gjenspeile varemerkets posisjon. Logoen har fått en mer moderne touch, farger og skrifttype er byttet ut, og illustrasjoner er lagt til, for å komplettere bilde-, og filmmaterialet.
Selskapet satser stort på utvikling, og har i dag en fremtredende posisjon på det nordiske markedet. Det siste tiåret har man utviklet tilbudet, og gått fra å være en tradisjonell pakkereise-arrangør, til å bli et komplett reisevarehus, med både klassiske sol-, og badereiser, treningsreiser, storbyreiser og cruise over hele verden.
– Våre kunder vil naturligvis fortsatt kjenne oss igjen, men det skal synes at vi er blitt en sterkere og mer moderne aktør. Vi investerer mye i å finne nye, spennende reisemål, og i å tilby flere og ulike reisetyper. Samtidig er vår greske arv en viktig del av vår identitet, og den skal vi fortsette å ta vare på, sier markedssjef Tonje Løkaas Fossum.
Apollos varemerke har høy gjenkjenningsverdi på det nordiske markedet. Man har derfor valgt å oppdatere logotypen varsomt, og gi de blå fargene en sentral rolle i profilen.
Selskapet lanserte sin nye logotype og grafiske profil på tirsdag 19. juni, men har en langsiktig implementeringsplan.
– Vi er kostnadseffektive og pragmatiske, derfor kommer overgangen til den nye profilen å skje gradvis. Ettersom det kun handler om en modernisering av varemerket, vil de to versjonene av logotypen kunne leve parallelt, sier markedssjefen.
I Apollos varemerkeportefølje inngår også Apollo Mondo og Apollo Sports. Også disse konseptvaremerkene omfattes av den nye grafiske profilen.
Foto: Apollo har fått ny grafisk profil, her ved den nye logoen. Foto fra Apollo.