Apollo moderniserer sin grafiske profil

Apollo har, i samarbeid med Essen International, oppdatert sin grafiske profil, for å bedre gjenspeile varemerkets posisjon. Logoen har fått en mer moderne touch, farger og skrifttype er byttet ut, og illustrasjoner er lagt til, for å komplettere bilde-, og filmmaterialet.

Selskapet satser stort på utvikling, og har i dag en fremtredende posisjon på det nordiske markedet. Det siste tiåret har man utviklet tilbudet, og gått fra å være en tradisjonell pakkereise-arrangør, til å bli et komplett reisevarehus, med både klassiske sol-, og badereiser, treningsreiser, storbyreiser og cruise over hele verden.

– Våre kunder vil naturligvis fortsatt kjenne oss igjen, men det skal synes at vi er blitt en sterkere og mer moderne aktør. Vi investerer mye i å finne nye, spennende reisemål, og i å tilby flere og ulike reisetyper. Samtidig er vår greske arv en viktig del av vår identitet, og den skal vi fortsette å ta vare på, sier markedssjef Tonje Løkaas Fossum.

Apollos varemerke har høy gjenkjenningsverdi på det nordiske markedet. Man har derfor valgt å oppdatere logotypen varsomt, og gi de blå fargene en sentral rolle i profilen.

Selskapet lanserte sin nye logotype og grafiske profil på tirsdag 19. juni, men har en langsiktig implementeringsplan.

– Vi er kostnadseffektive og pragmatiske, derfor kommer overgangen til den nye profilen å skje gradvis. Ettersom det kun handler om en modernisering av varemerket, vil de to versjonene av logotypen kunne leve parallelt, sier markedssjefen.

I Apollos varemerkeportefølje inngår også Apollo Mondo og Apollo Sports. Også disse konseptvaremerkene omfattes av den nye grafiske profilen.

Foto: Apollo har fått ny grafisk profil, her ved den nye logoen. Foto fra Apollo.