Lørdag ble Stian Røsand, værbestyrer, på Håholmen Havstuer kåret som Sommerens Servicehelt på Nordmøre.
HSMAI-teamet overrasket han med prisen på sin arbeidsplass. Det var en stolt og overrasket værbestyrer som tok i mot prisen.
Stian mottok en diplom og et weekendopphold for to på et hotell i samarbeid med en av våre samarbeidspartnere. Det var en rørt og glad vinner som tok i mot prisen.
– Vi har funnet nøkkelen på suksess for oss. De fleste har jobbet her lenge og vi samarbeider meget godt hele gjengen og blitt godt sammensveiset. Vi er veldig åpen om det økonomiske og det har vært meget viktig, sier en glad vinner.
I samarbeid med den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går Visit Kristiansund i bresjen for å løfte frem serviceheltene i reiselivet og næringslivet generelt samt i offentlige instanser. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker en lang rekke steder, fra Vest-Agder til Finnmark. Totalt 33 steder. Det kåres en vinner på hvert sted hvor alle går videre til finalen som er den 17. august i Oslo. Turneen arrangeres bl.a. i samarbeid med Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Rica Hotels, Scandic Hotels, Hertz, Artesia og andre lokale samarbeidspartnere.
Visit Kristiansund har vært med å stemme frem Stian.
Juryleder Ingunn Hofseth begrunner initiativet slik:
-Vi har hatt service på agendaen i noen år, men gjør nå satsningen enda mer nasjonal gjennom lokale samarbeidspartnere. Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Hofseth.
HSMAI og Visit Kristiansund jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.
-For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, påpeker Hofseth.
-Vi skal løfte dem frem i lyset som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriftene. En hovedvinner kåres på slutten av turneen, forklarer Hofseth.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.
Forslagene kan være personer i handelsstanden, taxi eller andre deler av transport- eller servicenæringen, hotell og reiselivsnæringen eller andre du mener gjør en uunnværlig innsats.
For mer informasjon om sommerturneen og Fans of Good Service se her.
For ytterligere opplysninger, kontakt:
Ingunn Hofseth, adm. dir. HSMAI Chapter Norway, 913 98 344, ih@hsmai.no