Fans of Good Service kåret Christian Ringnes, administrerende direktør i Eiendomsspar AS, som Sommerens Servicehelt i Oslo. Han ble kåret for hans enorme entusiasme og innsats for å fremme Oslo som by og reisemål. Han gjør en uvurderlig innsats for Oslo by på frivillig basis.
Utover det er han veldig engasjert gjennom selskapene Eiendomsspar/Victoria Eiendom som eier bl.a mange hoteller. Han (Eiendomsspar) eier bl.a. Ekebergrestauranten som hevder seg i toppen når det gjelder strålende service.
Han yter også service til folket gjennom en rekke gaver og senest nå Ekebergparken som åpner i september. HSMAI overrasket Christian Ringnes på hans kontor i Oslo for å overrekke han en diplom og hedre han.
Den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går i bresjen for å løfte frem serviceheltene i reiselivet og næringslivet generelt samt i offentlige instanser. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker en lang rekke steder, fra Vest-Agder til Finnmark. Totalt 33 steder. Det kåres en vinner på hvert sted hvor alle går videre til finalen som er den 17. august i Oslo. Turneen arrangeres bl.a. i samarbeid med Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Rica Hotels, Scandic Hotels, Hertz, Artesia og andre lokale samarbeidspartnere.
– Skal vi skape god lønnsomhet må vi yte god service. Jeg er svært glad for utmerkelsen og vil bidra til å sette fokus viktigheten av god service i ulike anledninger fremover, sier Christian Ringnes. Se mer i denne korte videoen:
Juryleder Ingunn Hofseth begrunner initiativet slik:
-Vi har hatt service på agendaen i noen år, men gjør nå satsningen enda mer nasjonal gjennom lokale samarbeidspartnere. Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene på ulike nivåer som eiere eller ansatte, sier Hofseth.
-For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, påpeker Hofseth.
-Vi skal løfte dem frem i lyset som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriftene. En hovedvinner kåres på slutten av turneen.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.
Forslagene kan være personer i handelsstanden, taxi eller andre deler av transport- eller servicenæringen, hotell og reiselivsnæringen eller andre du mener gjør en uunnværlig innsats som eier eller ansatt.