Emnets navn:
Serviceutvikling
Emnekode:
3SM15
Studiepoeng:
15
Semester:
Høst
Språk:
Norsk
Læringsutbytte :
Tilegnelse av grunnleggende teoretisk serviceforståelse som basis for kundebehandling og praktisk tjenesteutviklingsarbeid.
Innhold:
Hva er og hvordan produseres brukerrettede tjenester? Helhetsforståelse av servicevirksomheter, hvordan de fungerer innad og i forhold til sine omgivelser. Hva er god service? Servicekvalitet i teori og praksis. Verktøy i det kvalitetsskapende arbeidet. Elektronisk tjenesteformidling. Å arbeide i offentlig sektor: Nye rammebetingelser, omstilling og endringsarbeid.
Organisering og arbeidsformer:
Kombinasjon av fysiske samlinger med innslag av forelesninger, diskusjoner og oppgaveløsing i grupper og nettbaserte læringsmetoder basert på oppgaveløsing og veiledning på nett.
Forkunnskaper:
Ingen
Obligatoriske krav som må være godkjent før man kan avlegge eksamen (fritekst):
Ingen
Vurderingsordning:
Mappevurdering. To innleveringsoppgaver, én gruppeoppgave og én individuell. Gruppeoppgaven er skrevet under veiledning. Oppgavene vektes likt ved fastsetting av endelig karakter.
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for økonomi, samfunnsfag og informatikk
Nettsted: http://www.hihm.no/