Kurset Kundebehandling er beregnet på deg som daglig møter kunden ansikt til ansikt. Kurset gir deg som butikkmedarbeider kunnskaper og ferdigheter som gjør deg i stand til å opptre tryggere, smidigere og mer profesjonelt overfor butikkens kunder. Kurset fokuserer på bevisstgjøring av begreper som kundetilfredshet, servicekultur i butikken, lojalitet og etikk og evnen til å behandle kundeklager på en bedre måte.
- Drøfting av jobbutfordringer som butikkmedarbeidere møter til daglig , herunder hva som menes med en salgs- og servicekultur og en etisk forsvarlig handel
- Drøfting av hva som kreves for å etablere og utvikle langvarige relasjoner til kunder, herunder ulike former for kommunikasjon som er egnet til å etablere og utvikle kontakt med nye mennesker
- Drøfting av hva som menes med kundetilfredshet, hvordan man kan registrere og ta hensyn til ulike kunders ønsker og behov samt mulige sammenhenger mellom kundetilfredshet og trofasthet
- Lojalitet – mulige sammenhenger mellom kundetilfredshet og gjenkjøp og hvordan systematisk arbeid kan bidra til å skape lojale kunder
- Eksempler på håndtering av såkalte vanskelige mennesker, herunder hvordan vi kan fremføre våre egne meninger uten å krenke andre mennesker og håndtering av kundeklager på en måte som øker sannsynligheten for trofasthet og gjenkjøp
Les mer hos NKI: http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/kundebehandling