Radisson Blu best i Norden
Radisson Blu viderefører sin ledende posisjon i Norden, heter det i en pressemelding fra hotellkjeden. 40 prosent av de forretningsreisende foretrekker å bo på Radisson Blu og 97 prosent kjenner merkevaren, viser nemlig en fersk og uavhengig undersøkelse.
Det uavhengige britiske analysefirmaet BDRC har siden 2001 analysert hotellbransjen, og hvert år siden starten har Radisson (inkludert Radisson og Radisson SAS, nå Radisson Blu) blitt kåret til den beste kjeden i Norden, og hvert av disse årene har kjedens forsprang i forhold til konkurrentene økt.
Den årlige undersøkelsen til BDRC måler blant annet gjenkjennelighet, hva de forretningsreisende foretrekker, hvor de faktisk velger å bo, deres lojalitet og hvilken hotellkjede de vil anbefale andre. Undersøkelsen dekker alle aspekter av de forretningsreisendes behov, og inkluderer over 60 hotellkjeder. Totalt er 1000 forretningsreisende i Norge, Sverige, Finland og Danmark intervjuet.
– Det er naturligvis en stor tilfredsstillelse for oss at de forretningsreisende foretrekker våre hoteller. Men enda viktigere er det at tilfredsheten har økt hvert år de siste seks årene. Det vitner om at vi makter å forutse gjestenes behov og å oppfylle dem, sier Christian Gartmann, direktør for Rezidors aktiviteter i Norden.
Radisson Blu er en del av The Rezidor Hotel Group, et av verdens raskest voksende hotellselskaper, med 380 hoteller i drift og under utvikling i 59 land i Europa, Midt Østen og Afrika.