Sertifisering

HSMAI Region Europe Executive Coach Certification
10. – 12. september
Chesterfield Mayfair Hotel i London

Alle som jobber med gjester vet at å levere god kundeservice er alfa omega, men marginene for å trå feil blir bare mindre og mindre. Morgendagens vinnere er de som investerer i sin bedriftskultur og tar kundeopplevelsen inn i styrerommet.

HSMAI har utviklet et program og en metodikk som hjelper bedrifter å gjøre nettopp dette gjennom Winning for Customers the SERVICE PLEDGE program.

For å hjelpe bedrifter å vurdere sine styrker og sette i gang godt dokumenterte tiltak for å tette eventuelle gap i kundeopplevelsene, har HSMAI utviklet en egen sertifisering for å fasilitere Service Pledge-programmet innenfor egen eller eksterne organisasjoner.

Sertifiseringen gir deg verktøyene for å gjøre en betydelig forskjell i hvordan kundeopplevelsen oppfattes med metoder som hjelper bedriften å kvalitetssikre tjenesten de leverer til kundene, og til å gjøre noen hopp på eksterne kundemålinger og i antall gode kundeanmeldelser. Hver organisasjon har sin stil og måte å gjøre ting på. Service Pledge-programmet er designet for å løfte frem det som er spesielt i den enkelte organisasjon og sikre at hele teamet står bak.

Hvem er sertifiseringen for?

Individuelle konsulenter og seniorer som
– ivrer ett å skape høy kundetilfredshet og en god bedriftskultur
– bringer kundeopplevelsen inn i styrerommet
– tror på «Winning for customers» – filosofien
– kommuniserer godt på alle nivåer
– forstår fordelene dette vil innebære for en organisasjon eller egen bedrift, samt for egen karriereutvikling, personlige ferdigheter og verktøykasse.

Interne coacher/rådgivere

For noen selskaper kan det være aktuelt å sertifisere sin egen, interne coach for å utøve ‘Service pledge’ – programmet og vinnende kundeservice internt. En intern coach vil:
– gi mulighet for organisasjonens egen lederutvikling
– enklere og kontinuerlig kunne tilpasse programmet til egen strategi og interne bedriftsprogrammer
– kunne gi større fleksibilitet og kontroll
– gi stort potensial for markedsføring eller ytterligere ansvar
– lettere kunne ta vare på egne kundedata, omdømme, referanser og påvirke kundens beslutningsgrunnlag
– være ideell i «flate» organisasjoner (med færre lederstillinger) ved å gi utvalgte lederkandidater mulighet til utvikling i ledelse og ledende roller

Hvorfor sertifisere?

– For å få tilgang til verktøy for å gjøre en kontinuerlig og betydelig forskjell i hvordan organisasjonens kundeservice utøves og oppleves.
– For å få et internasjonalt nettverk av sertifiserte kolleger. Når du er sertifisert, blir du en del av et nasjonalt og internasjonalt nettverk med Certified HSMAI Service Pledge Executive Coaches.
– For å motta invitasjoner til aktiviteter og arrangementer som fokuserer på bruken av Service Pledge-programmet som verktøy og tilgang til materiell, case og eksempler i Kunnskapsbanken.

– «Serviceløftet» handler om å forstå hvordan fremragende service virkelig gir seg utrykk i bedriften, og å hjelpe hvert medlem av teamet til å forplikte seg til å gjøre en forskjell, sier Eric O’Halleran, Executive Coach, HSMAI Service Pledge.

Serviceløftet bygges over fire grunnpilarer

Varighet

HSMAI Service Pledge Executive Coach-sertifisering består av 4 moduler (3 dager inkludert en kveld).
For mer informasjon om innhold i de ulike modulene se her.

Materiell

Sertifiseringen inkluderer veiledning, og gruppearbeid innenfor temaene: kundeopplevelse, bedriftskultur, kommunikasjon, Serviceløfte, ‘service recovery’, målinger, ‘feedbackloops’ og kvalitetskontroll. Det inkluderer også undervisningsmateriell og full tilgang til kunnskapsbanken, digitalt tilgjengelig, for ideer, eksempler og metoder, samt tilgang til online gamification som brukes som del av programmet.

Pris

Sertifiseringen koster 1950 Euro. NHO er tilskuddsgiver til programmet. Gjennom NHO Reiselivs Utviklingsfond får norske deltagere som er medlemmer i HSMAI og/eller NHO Reiseliv halv pris på sertifiseringen og betaler kun 975 Euro.

Hvor

Sertifiseringen finner sted på flotte Chesterfield Hotel i London 10. – 12- september 2018.

Hvem

Sertifiseringen ledes av HSMAI Region Europe sin faglige rådgiver Mia Touzin Leffler. Les mer om Mia og hennes bakgrunn her.

For mer informasjon kontakt prosjektleder:
Linda M. Ramberg
E: lmr@hsmai.eu
M: + 47 928 03 694