- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
eTRAVELi kjøper Travelstart
Internett-reisebyråkonsernet European Travel Interactive (eTRAVELi) fortsetter å ekspandere på det nordiske reisemarkedet, og åpner opp for ytterligere konsolidering i Europa. Konsernet forsterker sin portefølje med varemerker gjennom å kjøpe opp et av foretakets store konkurrenter, Travelstart i Europa, skriver selskapet i en pressemelding. Med dette oppkjøpet forventes konsernet å selge reiser for fem milliarder svenske kroner i 2010.
eTRAVELi har gjennomført nok et oppkjøp av et sterkt varemerke på det nordiske online-reisemarkedet. Denne gangen dreier det seg om Travelstart, som har virksomhet i alle de nordiske landene. Ervervelsen av Travelstart kommer etter oppkjøpet av varemerkene Gotogate.no og Flybillet.dk, som skjedde i 2009.
eTRAVELi har i alle år jobbet med konsolidering av det nordiske reisemarkedet. Selskapet har bygd opp en rask teknisk plattform og en effektiv organisasjon, noe som gjør selskapet til en utmerket konsolideringsplattform.
Ifølge administrerende direktør for eTRAVELis, Ralph Axelson, er det store synergier innen dette segmentet. Disse ønsker selskapet å ta vare på.
– Kjøpet av Travelstart er fantastisk spennende. Selskapet er en av pionerene på det nordiske onlinemarkedet, som det meste av omsetningen kommer fra. Varemerket er sterkt og velkjent blant forbrukerne. Kjøpet av Travelstart styrker også vår posisjon på markedet i en bransje med steinhard konkurranse. At vi blir en større aktør på det nordiske markedet, kommer også våre kunder til gode, da vi får enda større mulighet til å videreutvikle våre produkter og tjenester, forklarer Axelson.
Takket være det nylige Travelstart-kjøpet, er eTRAVELi-konsernet nå et av de største i den nordiske reisebransjen. Med oppkjøpet blir konsernet også en av de største aktørene innen e-handel i Norden generelt, med et forventet salg av reiser på fem milliarder svenske kroner.
Også årsresultatet for 2009 ble meget godt for konsernet. eTRAVELi gjorde sitt beste resultat noensinne, med et driftsresultat før avskrivninger og nedskrivninger på cirka 90 millioner svenske kroner, mot 46 millioner i 2008. Denne fremgangen har man oppnådd tross noen svake år for reise- og flybransjen, noe Ralph Axelson er svært fornøyd med.
eTRAVELis varemerkeportefølje inneholder fra før varemerkene Seat24, Supersaver, Flygvaruhuset, Gotogate.no og Flybillet.dk.