Lofoten sjarmerer reisegigant

Innovasjon Norge- LofotenLofoten sjarmerer en av de mest prestisjetunge reise- og livsstilsmagasinene, Conde Nast Traveller, i november utgaven av bladet. Over åtte sider bretter Lofoten seg ut i all sin prakt for rundt 80 000 månedlige lesere, av magasinet spesialiserer seg på luksusreiser og anmeldelser av hoteller, produkter og servicetilbud i det øvre sjiktet.

Under tittelen «Rocking in the Islands», opplever den britiske journalisten Sophie Campbell, Lofoten på nært hold og blir presentert både for lokal mat, kunstnere og tradisjonell overnatting i rorbu -og Lofoten sparer ikke på sjarmen.

«Someone told me the peaks here are spectacular but lower than the Alps, like Chamonix under 2000 metres of water», skriver blant annet journalisten i artikkelen.

– Igjen kan Norge og spesielt Nord-Norge glede seg over flott omtale i et av verdens ledende reise og livsstilsmagasiner. Norge har oppnådd en fantastisk synlighet i utenlandske medier den siste tiden og nyter svært mye positiv omtale og gode plasseringer i internasjonale kåringer. Dette skyldes et strategisk pressearbeid i våre prioriterte markeder og et godt samarbeid med lokale region og destinasjonsselskaper, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

Han er ikke i tvil om at artikkelen vil ha en positiv effekt på reiselysten til Norge. – Dette er annerkjent magasin som blir brukt aktivt av folk som planlegger eller drømmer om sin neste ferie. At Norge blir inkludert som et av stedene magasinet anbefaler sine lesere har en god markedsverdi for Norge, sier Tuftin.

Presseturen ble organisert av den britiske turoperatøren Discover-the-World i samarbeid med Innovasjon Norge sitt kontor i London.

 

Foto fra Innovasjon Norge