Nordic Choice Hotels med ny digital storsatsing

For å sikre konsernets posisjon, i en reiselivsbransje som stadig blir mer web- og teknologitung, etablerer Nordic Choice Hotels et eget selskap, med fullt fokus på digital distribusjon og teknologisk innovasjon. Friske ressurser hentes inn for å lede det nye selskapet.

– Nordic Choice Hotels skal levere verdens beste gjestereise, og i dag handler dette vel så mye om den den digitale som den fysiske reisen. Derfor etablerer vi et eget selskap, som vil ha fullt fokus på utvikling av morgendagens tjenester. Dette vil komme gjestene våre til gode, ved at de får en stressfri, sømløs og personlig tilpasset gjestereise, med et kraftig styrket servicetilbud, sier Bjørn Arild Wisth, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Tett samarbeid mellom spesialister, og smart bruk av gjestedata, er verktøyene som skal benyttes, for å øke gjestens tilfredshet med hotellopplevelsen. Til å lede det nye selskapet, har Nordic Choice Hotels hentet inn Lisa Farrar, tidligere nordisk direktør for Expedia-eide ebookers. Farrar satt ved roret da ebookers på et tidlig tidspunkt lanserte sin markedsledende mobilsatsing.

– Jeg gleder meg enormt til å møte alle mine medarbeidere, og til å ta fatt på oppgaven med å lede Nordic Choice Hotels’ nye selskap. Det er friskt at en stor, nordisk aktør, som i utgangspunktet jobber med fysiske produkter, tør å satse skikkelig på teknologi. Dette setter en helt ny standard for hvordan man kan og burde jobbe, for å henge med i en ny, digital verden, sier Lisa Farrar.

1. januar 2016 opprettes det nye selskapet, og dermed starter et nytt kapittel i Nordic Choice Hotels’ historie. Samtidig vil det opprettes et eget serviceselskap, som yter tjenester til hotellene.

– Vi har stor tro på Lisa, som kanskje har Nordens bredeste kompetanse innenfor digital distribusjon. Den nye selskapsstrukturen, med egne, adskilte selskaper for drift, delte tjenester og digital utvikling, gjør at de som leder og jobber i de ulike selskapene, kan ha fullt fokus på det de kan aller best. Med et felles moderselskap, Nordic Choice Hotels, jobber vi alle likevel mot et felles mål: Å skape de beste gjesteopplevelsene, avslutter Wisth.

De nye selskapene vil tjene hotellene i Quality Hotel, Clarion Hotel, Clarion Collection og Comfort Hotel, samt de frittstående hotellene i Nordic Hotels & Resorts.

Foto: Lisa Farrar