Internasjonal prestisjepris til norsk reiseliv

Tirsdag gikk prestisjefulle HSMAI Adrian Awards av stabelen, hvor Visit Norways nye nettsider ble hedret med gull. Visit Norway vant Gold Adrian Award 2016 for visitnorway.com under gallautdelingen i New York. Nettsiden er Norges største reiselivsportal, med 18 millioner besøk i 2016.

– Hele reiselivsnæringen har vært med på dette arbeidet, med tekst, bilder og produkter, så dette er en pris til oss alle sammen, sier ansvarlig for visitnorway.com, Hans Petter Aalmo.

Visitnorway.com lanserte nye sider i januar i 2016, med helt nytt visuelt og redaksjonelt innhold, med fokus på store bilder og video, mens antall redaksjonelle artikler er kuttet. I tillegg fokuseres det mer på å løfte frem spennende byopplevelser, lokal mat, arkitektur og design.

HSMAI Adrian Awards deles ut hvert år, og over 1200 bidrag ble sendt inn før årets kåring. Adrian Awards er en av de mest prestisjefylte prisene innen reklame og markedsføring i reiselivsbransjen, som omfatter hele industrien med flyselskaper, hoteller, destinasjoner samt sosiale mediekampanjer og nettsider. Gullvinnerne er valgt med utgangspunkt i fremragende bidrag til bransjen, i ulike kategorier.

I tillegg fikk Visit Norway sølv i kategorien Social media campaign, for den sosiale mediekampanjen #Sheepwithaview. Juryen besto av eksperter fra reiselivs- og medieindustrien, og omtalte kampanjen som «eksepsjonell».

I 2005 vant Visit Norway, sammen med DNT, gull, sølv og bronse HSMAI Adrian Awards.

For mer informasjon om HSMAI Adrian Awards: www.adrianawards.com

For mer informasjon om Visit Norway: www.visitnorway.com

Foto: Kjetil Røed, Frederik Amundsen og Hans Petter Aalmo tok imot Adrian-statuettene under tirsdagens prisutdeling i New York. Foto fra Innovasjon Norge.