Spennende tider for europeisk reiseliv
Reiselivsnæringen i Norge og Europa er på full fart inn i neste stadium av sin utvikling. Folk reiser mer enn noen gang, i takt med at kloden tilsynelatende krymper.
Om vi kikker over kjølen, ser vi at det er blitt stadig vanligere for folk å bo i Malmø, mens de arbeider i København. Det er knapt så man engang kan kalle det pendling! Tilsvarende ser vi at mange slår rot i Paris, mens jobben befinner seg i London, for eksempel. Grensene er rett og slett ikke så helt enkle å se over vann heller, om vi kan tillate oss å spille på en russisk ubåtkapteins fordums bortforklaring.
Som en internasjonalt anerkjent organisasjon, ser HSMAI i Norge og Europa denne utviklingen som en fantastisk mulighet. I Europa introduserer vi nå nye aktiviteter i Storbritannia, og legger planer for konferansen om Revenue Management og digital markedsføring i Frankfurt 9. oktober.
Samtidig skal vi ikke glemme at reiselivsnæringen står foran store utfordringer, i en verden som blir mer og mer tilgjengelig, gjennom økt bruk av sosiale medier, som tvinger virksomheter til å konkurrere på en rekke plattformer, og mot et stadig større antall konkurrenter.
Det er her HSMAI spiller en viktig rolle innen næringen, ved å bidra til at den tar disse utfordringene, trygt og profesjonelt. Gjennom deling av en samlet bransjes kunnskap og erfaring, og økt kunnskap om markedsføringens banebrytende utvikling, oppfordrer vi til å ta lærdom av hverandre, og til å dele ferdigheter som kan hjelpe reiselivbransjen til å nå sitt fulle potensial, og takle de nye utfordringene, som lurer bak neste hjørne.
Klikk på HSMAI-kalenderen for nærmere informasjon om våre nærmeste planer – og kikk gjennom presentasjonen under (som ses best i fullskjermmodus):