Ukens navn: Anita i HSMAI

Anita Hofseth

Anita Hofseth

Salgssjef

HSMAI Chapter Norway

– Hva består din arbeidshverdag av?

– Det er mye, det! Bare nå i sommer har vi kommet oss opp på Facebook, Twitter og YouTube, og så har vi jo fått pusset opp nettstedet vårt, hsmai.no. I juni hadde vi dessuten et spennende frokostmøte om sosiale medier, med Ingeborg Volan fra Sermo Consulting. Vi har jobbet med forberedelsene til Serviceløftet og Servicekonferansen i neste måned, og har lagt opp et kursopplegg i høst om Internett og sosiale medier, i tillegg til at forberedelsene til HSMAI Møtebørsen alt er godt i gang. Jeg er også ansvarlig for innsalget av annonser til alle våre publikasjoner, og nå planlegger vi høstens fire utgaver av Kick Off.

– Men nå har vi jo ikke bare ansvaret for drift av den norske organisasjonen. Sekretariatet for HSMAI Chapter Norway har også ansvaret for HSMAI i Europa. Derfor har vi også arbeidet med etablering av det europeiske nettstedet og lagt opp europeiske profiler i de sosiale mediene. Så jo, det er mer enn nok å henge fingrene i!

– Hva er det beste ved jobben din?

– Det aller beste er resultater etter hardt arbeid!

– Har du noen du har sett opp til?

– HSMAI-medlemmene. Det er de som er vår store inspirasjonskilde, men vi skal ikke legge skjul på at HSMAI internasjonalt er en organisasjon vi har den største respekt for, i tillegg til de bedriftene som jobber med å løfte bransjenivået generelt. Partnerne våre, Avis, Europeiske Reiseforsikring, Innovasjon Norge, Norges Varemesse og Proff er gode eksempler på det.

– Har dere noen hyggelige tradisjoner på kontoret?

– Ja, fikk kake av kollega da jeg hadde bursdag og det håper jeg blir en tradisjon.

– Hvor lenge har du vært medlem i HSMAI?

– Lenge! Faktisk helt siden tidlig på 1990-tallet, da jeg jobbet i Inter Nor Hotels. Høydepunktet da var HSMAI-prisfesten husker jeg.

– Hva synes du er det beste ved HSMAI?

– Det må være når vi har jobbet knallhardt med et prosjekt, som for eksempel HSMAI Møtebørsen, selve dagen kommer og lokalene fylles av entusiastiske utstillere og kjøpere. Mange er gode, gamle travere, andre deltar for første gang. Det vi har jobbet med blir en suksess og vi kan være stolte av det vi har oppnådd! Og for ikke å glemme at ting skjer fort – fra idé til gjennomføring. Vi så mulighetene i de sosiale mediene og dermed var det gjort! Etablering på Twitter, Facebook og You Tube samt frokostmøte og kurs om temaet på rekordtid! Gøy!

– Er det noen aktiviteter/tiltak du synes HSMAI bør starte opp?

– Det skjer mye utover høsten, så noe nytt venter vi med… Ikke minst har vi store forventninger til de lukkede, nettbaserte medlemssidene, hvor mye av den interne kommunikasjonen kan finne sted, og hvor vi uforstyrret kan dele ressurser, kompetanse samt bygge nettverk.

– Beskriv en perfekt helg for deg.

– Å rekke mest mulig! Må selvsagt innom e-posten for å se om vi har fått noen påmeldinger…

– Hvis du var Norges statsminister, hva ville du lagt vekt på?

– Enda bedre rammebetingelser for reiselivsnæringen. Tro om ikke jeg ville ha utnevnt en turistminister?

– Hva er tittelen på boken om livet ditt?

– Kan det være noen tvil? «Reisen er målet»!

– Hvor går neste reise privat eller i arbeid?

– Siden vi har salgskontoret vårt på Vatne på Sunnmøre, blir det mange Oslo-turer i jobbsammenheng. Håper å se så mange som mulig av dere på en av de kommende turene,
nemlig HSMAI Servicekonferansen og kåringen av Årets Serviceløft 15. September.

– Har du noen spesielle hobbyer?

– Benytter mye av fritiden til å bestige de vakre fjellene rundt Vatne på Sunnmøre. Ellers blir det en del aktiviteter i forbindelse med mine tre barn, som spiller både fotball og håndball.

– Takk, har du ellers noe på hjertet?

– Ja, kontakt meg om dere har noe på hjertet eller har spørsmål! Mobil 91652873 eller ah@hsmai.no.