HSMAI-dagen på Hotel Continental mandag 24. september

HSMAI-dagen 2018 finner sted på Hotel Continental i Oslo mandag 24. september.

Vi lover deg et engasjerende program, som varer hele dagen. Det blir konkret og matnyttig, slik at du kan nyttiggjøre deg dette umiddelbart på egen arbeidsplass.

Målgruppe: GM’s and their leadership team, Destination Directors, Commercial Leaders, HR, RM Directors, Sales & Marketers and HQ.

Nytt av året: gratis å delta

Dersom bedriften du jobber for er HSMAI-medlem, og du jobber i selve bransjen, kan dere få én til tre deltagere med kostnadsfritt. Dette er nytt av året, i forbindelse med alle endringene og de nye medlemsprisene, og det er det samme i andre land hvor dette arrangeres.

Noen av våre medlemsbedrifter har enda flere medlemmer, og kan dermed ha med flere. Dette gjelder ikke de få som har personlig medlemskap, men de får, som tidligere, den reduserte HSMAI-medlemsprisen. Meld deg på her!

We will end this productive day by handing out the HSMAI & Customer Alliance Guest Experience Award in co-operation with the German company Customer Alliance. The award is based on customer satisfaction data and reviews from different portals, such as TripAdvisor, booking.com, Hotels.com, Google, Facebook and more.

Program

Når Hva Hvem

08:00-09:00 Registrering og kaffe
Kaffe og noe å bite i står fremme hele dagen

09:00-09:05 Velkommen
Dagens konferansier er Terje Olsen, Senior Vice President Global Technology & Commercial, G Travel. Terje er også medlem av HSMAI Norway Advisory Board

09:05-09:45 Hør Svein Arild Steen-Mevold snakke om viktigheten av god ledelse. Han vil dele av sin mangeårige bakgrunn som leder og nå som toppleder.
Han vil også dele sine tanker om hva han selv ønsket han visste mer om som en yngre leder. Svein Arild ble av HSMAI Region Europe kåret som en av Top 20 Extraordinary minds and contributors to the industry of Commercial & Revenue Optimization Leaders. Les mer her.Ved Svein Arild Steen-Mevold, Administrerende direktør, Scandic Norge

 09:45-10:15 Møt en av Europas dyktigste Vice President Revenue Management som vil dele av sin kompetanse innen Revenue Management

Ved Joanna Schröder, Vice President Revenue Management at Deutsche Hospitality.
Joanna er også medlem av HSMAI Region Europe Revenue Management Advisory Board


10:15-10:35 Kaffepause og networking

 10:35-11:10 «Winning for customers” og bedriftskultur

Morgendagens vinnere er selskaper som investerer i bedriftskulturen og bringer kundenes erfaringer til styrerommet. Bedriftskultur og intern kommunikasjon har stor innvirkning på bedriftens omdømme, om kundene kommer tilbake noe som i neste omgang påvirker resultatet.

Ved Kari-Anne Røisland

Karianne har jobbet for Nordic Choice Hotels i 18 år og var med fra starten fra de hadde 5 hoteller og under veksten til da 170 hoteller. Hun har erfaring fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Hun har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Hun har også i flere år jobbet i HR med rekruttering, klima analyse, fadderprogram, trainee program og oppbyggingen av kompetanse plattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling.  Hun har også vært Kommersiell Direktør i Hafjell/ Kvitfjell by Alpinco. Siden hun sluttet i Nordic Choice Hotels i 2011 har hun hatt sitt eget konsulentselskap og er nå selvstendig næringsdrivende.

Karianne er sertifisert av HSMAI Region Europe som executive coach og vil være en av de konsulentene HSMAI benytter til å gjennomføre deres program Winning for Customer The Service Pledge
 

 

 

 


11:10-11:30 The current state of hotel rate parity in Europe, a deep dive into parity performance. OTA Insight will present findings from the first-ever Hotel Parity Report. Don´t miss it!

Ved Tijl Speetjens, Business Development Manager, OTA Insight


11:30-12:30 Lunsj og networking

12:30-13:45 How to win the hearts and minds of the generation that have it all?
Ved Oliver Yonchev, Business Director, Social Chain(I etterkant av innlegget vil han intervjues på scenen om hva vår bransje kan lære av dette)Why do so many brands fail at making young people happy? Exceed expectations and drive physical action by inspiring the generation that wants it all.Oliver is Business Director of one of the world’s largest social media agencies, Social Chain.In just two years the agency went from employing five people to over 200 across five offices; Manchester, London, New York, Berlin & Munich.Oliver is responsible for the commercial growth of the agency, while overseeing the Client Service and Project Delivery departments.At 28, he is at the forefront of delivering global social strategies for some of the worlds biggest brands – Apple, Amazon, Coca-Cola, Nokia, Dreamworks, FIFA, Superdry, New Balance, Warner Music, Disney and many more.

13:45-14:35 Rundebordsdiskusjoner
Vi har flere ulike aktuelle og parallelle sesjoner, under ledelse av spesialister innen sine områder. Rundebordsdiskusjonene skal foregå to ganger à 25 minutter, slik at alle kan få med seg opptil to ulike temaer.

Bord 1 Building a revenue management culture – or managing a revenue building culture?
For a hotel to deliver a revenue management strategy requires coordinated activity across a number of departments and roles. Common wisdom supports the need to build a revenue management culture in the organisation, but delivery of the strategy is often undermined by the differing departmental expectations and conflicts.
Is this a bad thing? How can the lack of status quo be turned to your advantage?Ved Kim Spolén, Director Infor Hospitality Nordics

Bord 2 The current state of hotel rate parity in Europe, a deep dive into parity performance. OTA Insight will present findings from the first-ever Hotel Parity Report. Don´t miss it!

Ved Tijl Speetjens, Business Development Manager, OTA Insight


Bord 3 Evolusjonen til F&B og hotellbransjens evne til å omstille seg
I det internasjonale hotellandskapet skjer det mye spennende innenfor mat og drikke.
Hotellbarer og restauranter driver trafikk til eget hus på en helt annen måte enn før, og innovasjon og teknologi muligjør sterkere kommersialisering av tilbudet.
I Norge henger vi fortsatt litt etter, men det skjer stadig spennende ting på hjemmebane.Ved Wilhelm Hartwig, direktør på Amerikalinjen vil ta oss gjennom de viktigste utviklingstrekkene frem til i dag, samt hvilke trender han mener vi vil se mer av fremover.

Bord 4 «Winning for customers” og bedriftskultur

Morgendagens vinnere er selskaper som investerer i bedriftskulturen og bringer kundenes erfaringer til styrerommet. Bedriftskultur og intern kommunikasjon har stor innvirkning på bedriftens omdømme, om kundene kommer tilbake noe som i neste omgang påvirker resultatet.

Ved Linda M. Ramberg, HSMAI Region Europe Executive coach


14:35-14:55 Kaffepause og networking

14:55-15:25 The changing skills and competences of future commercial leaders
HSMAI-dagen vil også videreføre den debatten HSMAI har satt i gang i Europa, og som også var tema på HSMAI Leadership Day i London i september, om hvordan både kundene og salgskanalene endrer seg, og at det krever en helt annen kompetanse av kommende ledere og medarbeidere. Det krever også et helt annet samspill på tvers av disipliner, og at det jobbes mindre i «siloer» innenfor viktige områder som HSMAI har i sine faggrupper:

  • Revenue Management
  • Marketing
  • Sales
  • Distribution
  • Culture & People
  • Innovation

 

Anant Vithlani, Vice President Sales, Nordic Choice Hotels og nyvalgt leder av HSMAI Region Europe Sales Executive Advisory Board, rapporterer fra HSMAI Region Leadership conference i London. Deretter blir det toppleder-debatt med ledende aktører i bransjen om denne problemstillingen og mere.


15:25-16:15 Toppleder-debatt
Følger opp bl.a hva slags konsekvenser den foregående debatten vil ha for den enkeltes organisering og kompetanse.
Du møter blant annet:

  • Svein Arild Steen-Mevold, adm direktør Scandic Hotels Norge og styreleder Norsk Reiseliv
  • Vibeke Raddum, adm direktør, First Hotels
  • Bjørn Arild Whist, viseadm direktør Nordic Choice Hotels
  • Per Arne Villadsen, adm direktør Berg-Hansen Reisebureau
  • Gjøran Sæther, adm direktør Fursetgruppen
  • Marianne Broholm Einarsen, Executive Vice President of Travel and Leisure services, NSB Group

16:15 HSMAI & Customer Alliance Guest Experience Award
We will end this productive day by handing out the HSMAI & Customer Alliance Guest Experience Award in co-operation with the German company Customer Alliance. The award is based on customer satisfaction data and reviews from different portals, such as TripAdvisor, booking.com, Hotels.com, Google, Facebook and more.

 16:35 Networking, vin og snacks

Meld deg på her!

HSMAI partnere: