Inn i den nye nettvirkeligheten

netthoder

Vi kan nesten ikke slå opp avisen lenger, uten å lese nye beretninger om hvordan de sosiale mediene, som Twitter, Facebook, YouTube og blogger kommer til å endevende tilværelsen vår. Jeg har lenge lurt på om ikke de smører litt for tykt på, men det er ikke til å komme forbi lenger: De som lykkes på nett, lykkes fordi de evner å etablere en dialog med brukerne. Et veldig godt eksempel er Norwegian i Danmark(!), som lokker kunder med konkurransen Vind et fly, der vinneren kan ta 40 av sine venner med til en fritt valgt Norwegian-destinasjon – og det er nettopp på Facebook rekrutteringen finner sted.

I HSMAI møtes vi ansikt til ansikt på Møtebørsen, i forbindelse med Serviceløftet og andre sammenkomster, men det er tid for å oppgradere til HSMAI 2.0. Derfor har vi etablert arenaer der du og vi er i fortløpende kontakt, på egne sider hos Facebook og  en profil på Twitter – og snart er vi på plass med egen YouTube-kanal og et kraftig opprustet HSMAI.no. Det gir deg økt innflytelse over HSMAIs videre satsing, og oss nyttig input, men ikke minst; det gir oss helt nye muligheter til å kommunisere ut. Eller hva sier du til å gå i dialog med Petter Stordalen på Twitter? Meg treffer du fra og med i dag på @IngunnHofseth.

Jeg har til og med tenkt å gi meg bloggingen i vold, akkurat som Petter. Jeg tror vi alle kan glede oss til et nytt og revitalisert HSMAI Norge på nett, som inkluderer medlemmene på en helt annen måte enn vi har vært i stand til hittil. Jeg lover å komme tilbake med mer, straks alt er falt på plass.

Ha en riktig strålende helg i mellomtiden!