Svensk komistjerne fronter Color Line

Den svenske komikeren og skuespilleren Robert Gustafsson fronter en ny nettkampanje med ni kortfilmer som viser Color Lines cruisetilbud mellom Norge og Tyskland på en litt annerledes måte.

– For Norges største cruise- og transportrederi er dette et nytt og spennende farvann å bevege seg ut i, men samtidig en helt naturlig del av vår uttalte digitale satsing, sier salgs- og markedssjef Helene Berg Allum i Color Line Cruises.

– Mediehverdagen har endret seg markant, og det tar vi konsekvensen av. Med denne kampanjen ønsker vi at enda flere reiseglade skal oppdage cruiseskipene våre på en ny måte, og gjennom nye, spennende medier og kanaler, sier Berg Allum.

Robert Gustafsson er en av Sveriges mest fremtredende artister og har gjennom en årrekke blitt kjent som ”Sveriges morsomste mann” og ble svært populær i Norge blant annet gjennom sine humoristiske og fargerike karakterer i NRKs ”Åpen Post” og som figuren ”Bertil” i TV 2s julenøtter.

”CruiseResan”

Under tittelen ”Cruiseresan” skal ni kortfilmer legges ut på www.colorline.no/cruiseresan og ulike sosiale medier på nett utover sommer og høst. Her møter publikum Gustafsson, alias den svenske kritiske reisereporteren Bengt A. Marklund, som i kjent og lystelig stil prøver ut Color Lines mangfoldige cruisetilbud mellom Oslo – Kiel.

Filmene er spekket med humoristiske scener med Gustafsson i fri dressur om bord på Color Fantasy. Både skipets restauranter, Observation Lounge, Aqualand, Spa og Fitness Center, Show Lounge, Promenaden og lugar blir gjenstand for den svenske reisereporterens kritiske cruise-test.

– Jeg var usedvanlig skeptisk til reisen. Men det er jo så fint og flott om bord, og nå skal jeg fortelle det svenske folket om hvordan en i Norge bader i gull og fråtser i bekvemmeligheter og uhemmet nyter et cruise, konkluderer reisereporteren Marklund med et smil.

Filmserien når stadig nye høyder når Marklund møter en vakker kvinne om bord…

Dramatisk endring for Color Line

Eksplosjonen i bruk av sosiale medier gjør at 2009 vil representere en dramatisk endring i måten å drive markedskommunikasjon på, både i inn- og utland. Color Line blir intet unntak.

Samtidig som Color Line har halvert sine markedsbudsjetter, møter selskapet de nye utfordringene og mulighetene nettet gir, på en offensiv og innovativ måte. Dette arbeidet er en i full gang med i hele organisasjonen, og denne kampanjen blir en av de første der en rekke nye virkemidler tas i bruk for å få ut budskapet.

– Vi ser at vi når mange av våre kunder bedre der de er – på nett. Denne kampanjen er et eksempel på at Color Line griper fatt i de nye mulighetene Internett og sosiale medier representerer. En webkampanje som denne koster eksempelvis under en tredel av hva den ville gjort i TV-mediet, sier Berg Allum.

Color Line Cruises har stor tro på at nettfilmene vil slå an.

– Filmene er årets klart største og viktigste markedssatsing i Color Line Cruises. Vi er strålende fornøyd med opptakene og håper og tror filmene blir godt mottatt. Vi gleder oss til å dele dem med hele Norges befolkning, sier hun.

Kilde: Boarding.no