Omdømme-bedring for SAS
SAS er et av selskapene som klatrer raskest på Synovates undersøkelse av store norske bedrifter. Stabilt gode leveranser over lang tid er årsaken, mener flyselskapet selv.
For tredje år på rad bykser SAS oppover på Synovates undersøkelse, Store Norske Bedrifter. I fjor lå selskapet på 57. plass over virksomhetene norske forbrukere har et godt totalinntrykk av. I år klatrer de til 41. plass, og er et av selskapene som øker sin image mest.
– Vi har levert Europas beste kvalitet i to år, og har fortsatt en punktlighet i verdensklasse. I tillegg har vi et produkt uten irriterende gebyrer. Prisen du ser i avisannonsen, er også den du ender opp med å betale, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen i en pressemelding.
For bare tre år siden var SAS på 105. plass i Synovates måling av landets 116 største bedrifter. På bare tre år har det klatret til plass nummer 41 på listen.
– Det er en utrolig imponerende innsats av våre medarbeidere å levere ekstremt høy kvalitet, til tross for at vi er midt oppi den verste krisen i luftfartens historie, sier Johansen.
I undersøkelsen er SAS’ datterselskap Widerøe det flyselskapet folk har best totalinntrykk av, med en 36. plass, mens Norwegian ligger på 75. plass i undersøkelsen.