- Reiselivets Oscar-kveld: Priser, prestisje og jubel da HSMAI hedret årets beste i bransjen
- Finalistene til HSMAI Awards Norway 2024 er…
- Meld deg på HSMAI Europe Power-Up – SoMe and influencers – The New Era of Reaching Customers!
- HSMAI Awards Norway 2024
- Nytt og spennende år - Møte- og Eventbørsen, Awards, ECC og mer!
Widerøe Europas punktligste
Widerøes er Europas mest punktlige selskap igjen, skriver selskapet i en pressemelding. Over 84 prosent av flyene landet på eller før tidtabellen i februar. For fjerde måned på rad hever Widerøe seg helt i toppklassen i Europa, med den beste punktligheten.
– Vi er svært fornøyde med å være Europas mest punktlige selskap. Denne posisjonen bekrefter at vi er på god vei til å innfri vårt løfte om å bli Nord-Europas ledende regional-flyselskap, og at vi sparer tid for kundene våre, sier administrerende direktør Lars Kobberstad.
– Våre medarbeidere gjør en fantastisk jobb for å sikre at flyene kommer frem i henhold til tidtabell, til tross for de krevende vær- og vinterforholdene vi har i Norge og Skandinavia for øvrig. Alle ansatte i Widerøe kan med stolthet glede seg over resultatet, sier han.
Widerøe har helt siden november 2009 toppet europastatistikken med best punktlighet. I februar var 84,5 prosent av alle Widerøe-flyene i rute, Alitalia Express tok andreplassen, med 83,92 prosent, og tredjeplassen fikk KLM Cityhopper, som hadde 83,7 prosent av flyene i rute.
– Punktligheten er et godt eksempel på en imponerende omstilling i hele selskapet, og har ført Widerøe helt i europatoppen, sier Kobberstad.
– Med 340 avganger hver dag i all slags vær, er vi stolte av å være best i Europa nok en gang. Også fremover skal vi jobbe hardt for å opprettholde denne posisjonen. Derfor jobber vi hver dag med å levere god kvalitet, understreker han.
Foto: Lars Kobberstad, adm. dir. i Widerøe (foto fra Widerøe)