Widerøe Europas punktligste

Lars Kobberstad, adm. dir. i Widerøe (foto fra Widerøe)

Widerøes er Europas mest punktlige selskap igjen, skriver selskapet i en pressemelding. Over 84 prosent av flyene landet på eller før tidtabellen i februar. For fjerde måned på rad hever Widerøe seg helt i toppklassen i Europa, med den beste punktligheten.

– Vi er svært fornøyde med å være Europas mest punktlige selskap. Denne posisjonen bekrefter at vi er på god vei til å innfri vårt løfte om å bli Nord-Europas ledende regional-flyselskap, og at vi sparer tid for kundene våre, sier administrerende direktør Lars Kobberstad.

– Våre medarbeidere gjør en fantastisk jobb for å sikre at flyene kommer frem i henhold til tidtabell, til tross for de krevende vær- og vinterforholdene vi har i Norge og Skandinavia for øvrig. Alle ansatte i Widerøe kan med stolthet glede seg over resultatet, sier han.

Widerøe har helt siden november 2009 toppet europastatistikken med best punktlighet. I februar var 84,5 prosent av alle Widerøe-flyene i rute, Alitalia Express tok andreplassen, med 83,92 prosent, og tredjeplassen fikk KLM Cityhopper, som hadde 83,7 prosent av flyene i rute.

– Punktligheten er et godt eksempel på en imponerende omstilling i hele selskapet, og har ført Widerøe helt i europatoppen, sier Kobberstad.

– Med 340 avganger hver dag i all slags vær, er vi stolte av å være best i Europa nok en gang. Også fremover skal vi jobbe hardt for å opprettholde denne posisjonen. Derfor jobber vi hver dag med å levere god kvalitet, understreker han.

Foto: Lars Kobberstad, adm. dir. i Widerøe (foto fra Widerøe)