Choice relanserer fordelskort
Choice Hotels har gitt sitt lojalitetsprogram et ansiktsløft, og relanserer, med flere fordeler og nytt navn: Choice Club blir Nordic Choice Club, heter det i en pressemelding fra kjeden.
– Fremtidens produkt- og konseptutvikling tar utgangspunkt i gjesten og deres uttrykte behov og preferanser. Vårt lojalitetsprogram, Nordic Choice Club, står i sentrum i denne utviklingen, sier Petter A. Stordalen, eier og styreformann i Choice Hotels Scandinavia.
I tillegg til hotellene innen Choice kjedene, kan medlemmer i Nordic Choice Club nå bruke kortet sitt på hoteller som Nordic Sea, Nordic Light samt de frittstående hotellene Copperhill Mountain Lodge, Yasuragi Hasseludden, Stenungsbaden Yacht Club, Selma Spa og Farris Bad. Navneendringen krever ingen handling for eksisterende medlemmer, og Choice Club kort vil fungere som før, men med flere fordeler. Ved kortets utløp fornyes medlemskapet i nye Nordic Choice Club.
– Lojalitetsprogrammer er en integrert del av serviceopplevelsen. Nordic Choice Club gir oss mulighet til å utvikle relasjoner med våre individuelle reisende på en langt bedre måte enn det de enkelte hotellene kan klare på egen hånd. Med Nordic Choice Club vil vi vise våre gjester at vi tar lojalitetsprogram på alvor, sier Stordalen.
Nordic Choice Club er det største hotellprogrammet i Norden, med over 450.000 medlemmer. 25 prosent av alle bookinger i Choice Hotels skjer gjennom Nordic Choice Club. Choice Hotels Scandinavia jobber derfor stadig med å utvikle lojalitetsprogrammet til å inkludere nye samarbeidspartnere. Nordic Choice Club har nylig innledet samarbeid med Hertz og Avis bilutleie, for opptjening og uttak av bonuspoeng. Senere i september lanseres det også bonusopptjening på alle kjøp med Nordic Choice Club MasterCard.
– Jeg tror ikke på et lojalitetsprogram som lover fire krystallglass eller en espressomaskin ved hvert 100. besøk. Et godt lojalitetsprogram handler om å komme tettere på gjesten og møte deres behov der de er. Det innebærer å finne relevante samarbeidspartnere og belønne trofaste kunder raust. Vi gjør alt vi kan for at våre medlemmer totalt skal ha de beste betingelsene, avslutter Stordalen.
Fakta om Nordic Choice Club
- Nordens største lojalitetsprogram innen hotell, med 450.000 medlemmer
- Programmet har fire ulike medlemsnivåer:
- BLUE – Alle medlemmer starter på blått nivå. Her ligger 88,5 prosent av medlemmene.
- SILVER – Alle medlemmer som har bodd minst ti kvalifiserende netter i løpet av ett år. Her ligger 9,3 prosent av medlemmene.
- GOLD – Alle medlemmer som har bodd minst 35 kvalifiserende netter i løpet av ett år. Her ligger 1,6 prosent av medlemmene.
- PLATINUM – Alle medlemmer som har bodd minst 60 kvalifiserende netter i løpet av ett år. Her ligger 0,6 prosent av medlemmene.
Foto: Petter A. Stordalen, eier og styreformann i Choice Hotels Scandinavia. Fotogtraf: Kjetil Ree/Wikipedia