Star Tour slukker lyset
Også i år deltar Star Tour i den verdensomspennende miljøkampanjen Earth Hour 26. mars. Når selskapet slukker lys i Norden og på utvalgte Blue Village-hoteller, er målet å øke bevisstheten rundt klimaspørsmål, skriver reiseoperatøren i en pressemelding.
– WWFs klimakampanje Earth Hour er verdens største kollektive meningsytring, og en enkel måte å kommunisere kompliserte klimaspørsmål på. I år bygger vi derfor ut kampanjen med aktiviteter på flere av reisemålene våre, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson.
Det betyr blant annet at det arrangeres rundturer på feriearrangørens miljøsertifiserte Blue Village-hoteller. Her får gjestene se hvordan hotellets miljøarbeid foregår bak kulissene. I tillegg til at hotellene naturligvis mørklegges lørdag kveld, arrangeres det også aktiviteter med miljøfokus for små og store.
– I tillegg til akustisk kveldsunderholdning, viser vi WWFs kampanjefilm for Earth Hour på storskjerm, fortsetter Petersson.
Som tidligere år, slukkes lyset i den grad det er mulig, både inne og ute i alle selskapets butikker og kontorer i Norden. Dessuten oppfordres medarbeidere rundt om i verden til å delta i Earth Hour, på jobb eller privat.
Eksempler på aktiviteter, blant annet på Blue Village Flaminogo Beach Resort på Lanzarote og Blue Village Orquidea på Gran Canaria:
- Gjestene tilbys guidet omvisning for å se hvordan hotellet jobber med miljø
- Miljøkonkurranser rundt bassenget
- Utflukt til vulkanen Montaña Roja
- Planting av trær og blomster
- Barnklubbene spiller spill og arrangerer aktiviteter med miljøfokus
- Akustisk kveldsunderholdning lørdag kveld