Vi har kåret servicehelten i Bergen
Fans of Good Service har kåret Erik Lofnes, eier og daglig leder, Maritime Tours AS er kåret som Sommerens Servicehelt i Bergen.
En overrasket Servicehelt vil motta en diplom og et weekendopphold for to på et hotell i samarbeid med en av HSMAIs samarbeidspartnere.
-For å yte god service og være løsningsorientert er man helt avhengige av å ha positive mennesker rundt seg, og det har jeg. Har man overskudd får man også tid til å hjelpe andre som kanskje ikke alltid har det så enkelt i dagens samfunn. Flere, og da spesielt yngre mennesker, må kunne ha glede av å hjelpe andre og være positivt innstilt uten at det skal lønnes økonomisk. Gleden kommer når servicen du gir blir satt pris på. Har vi alle en positiv holdning vil dette gjøre hverdagen lettere for alle og vi blir totalt sett et forbilde for andre, sier Erik Lofnes.
Sammen med den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går Visit Bergen i bresjen for å løfte frem serviceheltene i reiselivet og næringslivet generelt samt i offentlige instanser. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker en lang rekke steder, fra Vest-Agder til Finnmark. Totalt 33 steder. Det kåres en vinner på hvert sted hvor alle går videre til finalen som er den 17. august i Oslo. Turneen arrangeres bl.a. i samarbeid med Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Rica Hotels, Scandic Hotels, Hertz, Artesia og andre lokale samarbeidspartnere.
Visit Bergen har vært med å stemme frem Erik.
-Erik Lofnes er en aktiv og engasjert person i «Team Bergen». Alltid tilstede, strekker seg langt for kundenes behov, han er løsningsorientert, smilende, morsom, samfunnsengasjert, gavmild, omsorgsfull, samlende og positiv. Han fortjener en honnør, sier Ole Warberg, Reiselivsdirektør i Visit Bergen.