Norges Servicehelt er kåret
Jan Rune Lorentzen, Taxieier og Taxisjåfør i Harstad Taxi er sommerens Servicehelt i Norge.
Lørdag 17. august kåret vi Jan Rune Lorentzen, taxieier og taxisjåfør i Harstad Taxi til sommerens Servicehelt i Norge. På Felix Konferansesenter på Aker Brygge hadde vi finalen hvor Jan Rune vant blant 33 herlige og dyktige Servicehelter.
Juryens begrunnelse:
Han er ikke bare en taxisjåfør som hjelper deg ut og inn av bilen, bærer bagasjen din til døren og holder seg oppdatert på hva som skjer i byen. Han tar med seg brosjyrer fra turistkontoret og tilegner seg kompetanse som han tror kundene vil kunne ha behov for. Han måker snø og strør sand på isen om det er nødvendig. Lorentzen skiller seg ut i Taxi Norge og servicebransjen generelt. Gratulerer – du er vår Servicehelt!
– Først må jeg si at det var uventet å bli den lokale Servicehelten i Harstad. Og enda mer uventet var det å vinne den nasjonale prisen i Norge. Jeg er veldig rørt, stolt og takknemmelig for denne prisen. Jeg vil takke juryen og de lokale har stemt meg frem. Samtidig vil jeg si at i kveld er vi alle vinnere, men en måtte få prisen. Dette inspirere enda sterkere til å jobbe videre med service og sette fokus på det og jeg tenker. Også å involvere taxiforbundet så det kan bli et nasjonalt serviceløft i taxinæringen i Norge og andre servicenæringer. Avslutningsvis vil jeg få lov å takke HSMAI for å sette fokus og jobbe med holdningsskapende servicearbeid. De har som kjent reist land og strand rundt om i Norge for å kåre Servicehelter. All honnør til dem! Sier en glad og stolt Servicevinner.
Den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går i bresjen for å løfte frem serviceheltene i reiselivet og næringslivet generelt samt i offentlige instanser. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker en lang rekke steder, fra Vest-Agder til Finnmark. Totalt 33 steder. Det kåres en vinner på hvert sted hvor alle går videre til finalen som er den 17. august i Oslo. Turneen arrangeres bl.a. i samarbeid med Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Rica Hotels, Scandic Hotels, Hertz, Artesia og andre lokale samarbeidspartnere.
Juryleder Ingunn Hofseth begrunner initiativet slik:
-Vi har hatt service på agendaen i noen år, men gjør nå satsningen enda mer nasjonal gjennom lokale samarbeidspartnere. Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Hofseth.
HSMAI jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.
-For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, påpeker Hofseth.
-Vi skal løfte dem frem i lyset som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriftene. En hovedvinner kåres på slutten av turneen. Dette prosjektet gjennomføres i nær dialog med lokal presse i form av aviser og radio samt at vil være godt synlige i sosiale medier, på YouTube og gjennom vår egen HSMAI Channel, forklarer Hofseth.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.
Forslagene kan være personer i handelsstanden, taxi eller andre deler av transport- eller servicenæringen, hotell og reiselivsnæringen eller andre du mener gjør en uunnværlig innsats som eier eller ansatt.
For mer informasjon om sommerturneen og Fans of Good Service se her: http://hsmai.no/2013/04/09/hsmai-skal-pa-sommerturne-over-det-ganske-land/
Følg også vår blogg: http://fansofgoodservice.hsmai.no/
For ytterligere opplysninger, kontakt:
Ingunn Hofseth, adm. dir. HSMAI Chapter Norway, 913 98 344, ih@hsmai.no
Her er listen over alle 33 Serviceheltene vi har kåret i sommer:
Sommerens Servicehelter:
Asker og Bærum:
Morten Geruldsen
Morten Geruldsen, daglig leder, Vollen Marina AS er kåret som sommerens Servicehelt i Asker og Bærum. Han er en mann som er involvert i hva enn det skal være, alt fra bringebærfestivalen til forskjellige arrangementer i lokalområdet. Han sørger for å holde aktiviteten på Vollen i gang, med en dugnadsånd som er enestående. Han stiller alltid opp for besøkende og gir dem gledelig en omvisning rundt på Vollen, en plass han virkelig elsker, og er villig til å gjøre hva som helst for.
Drammen:
Wenche Andresen
Wenche Andresen fra Bitteliten kåret vi som servicehelt i Drammen. Hun er eier og daglig leder av denne barnebutikken. Det som gjør henne til servicehelten er hennes utstråling og hvordan hun knytter kundene til butikken sin. Hun er alltid blid og er alltid der for sine kunder. I butikken hennes har hun laget et stellerom og ammerom som mødre kan bruke fritt. Det kommer damer til butikken bare for å skifte på sitt barn, og de føler ikke tvang til å kjøpe noe. Alle føler seg hjemme hos Wenche. Butikken har blitt så populær for gravide og småbarnsforeldre, at barn som har vært der mye kjenner igjen Wenche. For mange er hun ”Tante Wenche”. Barna får de voksne til å gå i butikken fordi de trives så godt der og vil besøke Wenche. For å kunne yte god service må du velge en jobb du liker. Derfor jobber jeg i butikk, fordi jeg synes det er gøy å møte mennesker.
Drøbak:
Mona Stovner Johansen og Ingunn Hofseth
I Drøbak kåret vi Mona Stovner Johansen. Hun er trafikkbetjent fra Frogn Kommune. Hun gjør alt fra å gi trafikkbøter til å hjelpe til på torget. Man kan si at Mona er en slags vaktmester i byen, og stiller alltid opp. Det var ordføreren Thore Vestby i Drøbak som anbefalte henne. Selv hadde vi god erfaring da vi trengte hjelp med strøm og diverse, hun kom bort med en gang etter vi hadde ringt henne og ordnet opp. Mona er veldig løsningsorientert og positiv.
Fredrikstad:
Kristian Kristiansen
Kristian Kristiansen er kåret til sommerens Servicehelt i Fredrikstad. Han er daglig leder på klesbutikken Boomerang AS i Fredrikstad. Han jobber etter den gode gammeldagse måten. Kristian er veldig engasjert i lokalmijøet hvor han er styremedlem i Fredrikstad Næringsforrening. Han er veldig opptatt av utviklingen i Fredrikstad sitt næringsliv. I tillegg er han Styremedlem i Visit Fredrikstad og Hvaler, leder av Sentrumsgruppen og medlem av byutviklingsgruppen og faggruppen for handel & service.
Halden:
Magne Rannestad
I Halden kåret vi Magne Rannestad som jobber på Fredriksten Festning som utelieransvarlig kortidsleie. Han jobber med alt av arrangementer og ikke minst det populære tv 2 programmet «Allsang på Grensen». En meget aktiv mann som sjeldent sitter i ro.
Han har stor glede av og kunne ordne ting på, rundt og for Fredrikstenfestning slik at alle som bruker den trives her og gjerne vil bli her lenger, eller komme tilbake. Folk flest vil kanskje kalle han et ja-menneske som heller løser saker på sparket, enn samler på problemer
Sandefjord:
Fra venstre: Ingunn Hofseth, Hans Martin Lang og Ellen Larsen
Hans Martin Lang, eier og bakermester i Ivar Halvorsens A/S – Konditori og bakeri, kåret vi i Sandefjord. Han er virkelig en som engasjerer seg i og utenfor byen. Hans Martin stiller alltid opp og er virkelig bakermester harepus i Sandefjord. Firmaet er Østfolds eldste bakeri og har holdt på sine tradisjoner. Han er en som alltid engasjerer seg i å bidra ovenfor destinasjonen Sandefjord med å utvikle tilbud for turister og ande.
Tønsberg/Tjøme:
Ane Johansen fra Rica Havna Hotel Tjøme
Vi kåret Ane Johansen daglig leder fra Rica Havna Hotel på Tjøme. Hun er en dame som virkelig jobber og står på 24/7. Selv nå som hun er gravid. Ane ser aldri på klokken og drar hjem sent fra jobb og kommer på jobb tidlig. Service for Ane er å se hver enkelt gjest sine behov og ønsker hver eneste gang. Ane leverer hele tiden.
Larvik:
En veldig overrasket og rørt Kathrine Bøen
Kathrine Bøen jobber som eier og daglig leder i klesbutikken DRYSS Hverdagsluksus i Larvik. Hun ble servicehelten i Larvik. Kathrine åpnet denne klesbutikken for vel et år siden. For henne å åpne en butikk på et sted hun ikke kjenner noen, var utfordrende. Ofte ringer kundene å spør om Kathrine kan finne frem et antrekk til en spesiell anledning. Dette gjør hun så klart gledelig. Hun drar også hjem til kunder om de har sølt på et antrekk og trenger et nytt så fort som mulig. Virkelig en dame som alltid stiller opp for kundene sine og alltid er like blid. Hun har alltid øyekontakt med hver kunde som kommer inn. Det er viktig for henne at kundene skal føle at blir sett og lagt merke til. Kathrine vil at alle som kommer inn i butikken skal føle seg vel og gå ut med et smil og en god opplevelse.
Porsgrunn:
Einar Kristiansen
Einar Kristiansen fra Victoria Boys vant i Porsgrunn. Einar og Victoria Boys er en gjeng med pensjonister som gikk sammen for å drive turistkontoret i Langesund. Dette turistkontoret ble nemlig lagt ned, og det ville ikke Victoria Boys ha noe av, derfor bestemte disse gutta seg for å styre det selv på sommerstid.
Einar Kristiansen fra «Victoria Boys» representerer ikke bare en servicehelt, men 30 servicehelter som har holdt et tidligere lukket Turistkontor i Langesund åpent i to sommermåneder.
Kragerø:
Kragerø Resort feiret Åse Haslum med Champagne. Åse står til høyre for golfbilen
Vi kåret Åse Haslum som jobber som bookingmedarbeider på Kragerø Resort. Åse sin innsats strekker seg langt utover det en forventer, og med et smittende godt humør bidrar hun til å skape et godt samhold og kollegium. Kragerø Resort har mange gjester i løpet av året. Åse får mange tilbakemeldinger fra gjestene på hennes arbeide. Tilbakemeldingene strekker seg fra et opphold for en familie, til en konferanse på over 200 personer Åse har hjulpet med å tilrettelegge for. Hun har en hyggelig og god tone med gjestene, noe som gjør at hun også blir nevnt med navn i tilbakemeldinger fra gjestene.
Arendal:
Fra venstre: En overrasket Tone Skindlo Taraldsen her sammen med Hanne Gulbrandsen fra Arendal By AS
Tone Skindlo Taraldsen på Turistkontoret fikk prisen i Arendal. Hun jobber som Prosjektleder i Arendal Turistkontor. Hun er alltid blid og jobber på spreng omtrent hele tiden. Hun er mye i kontakt med besøkende som kommer til byen. Tone har alltid kontroll og oversikt på de forskjellige arrangementene i byen. Det oppleves så inspirerende og godt å ha henne med på laget.
Kristiansand:
Espen Albert
Juryen har kåret Espen Albert som sommerens Servicehelt i Kristiansand. Han er «bageren i byen» og er fjerde generasjon eier av Dampbageriet i Kristiansand. Han brenner for å løfte frem service blant sine ansatte, og han er en person som jobber med å sette mennesket i fokus. Mange kan glemme mennesket oppe i profittjaget. Har fått markedføringsprisen og kompetanseprisen i Vest-Agder tidligere. Setter mennesket i fokus
Stavanger:
Fra venstre: Ingunn Hofseth, Piers Crocker, Daglig leder for Norsk Hermetikkmuseum og Ståle Brandshaug, Reiselivsdirektør for Stavanger Regionen
Piers Crocker er sommerens Servicehelt i Stavanger. Crocker jobber som daglig leder for Norsk Hermetikkmuseum. For han er service «det lille ekstra» – enten er det å stille opp, når som helst, og noen ganger vente(!) for å ta imot en kunde; eller å fikse noe spesielt etter kundenes ønsker. Piers har et slagord «det er ikke en jobb, det er en lidenskap» – og den holdningen må gjenspeiles gjennom hele presentasjonen.
Haugesund:
Foto: Finn Lothe. Foto fra De Historiske
Finn Lothe er administrerende direktør og kokk på restauranten Lothes Mat & Vinhus i Haugesund og ble kåret i Haugesund. Han har drevet med Service så lenge han kan huske. Du må gi service på alle måter, han sier man blir som en vandrende plakat på det han holder på med. God Service er viktig for Finn sin jobb, og at andre ser det. God Service er at du legger ting til rette, Det er viktig at du ser gjestenes behov og hjelper de slik at de får en god opplevelse. Gir du ikke god service, men bare god mat blir maten dårligere. Det er helheten som er viktig for at gjestene skal få en god opplevelse hos Lothes mat og vinhus. I dag forventer kunder mer, ikke bare at de skal få god mat, men de skal også få fagkunnskap på maten og også historie. Kunden forventer mer i dag, alt skal klaffe fra både servitørene og ledelsen.
Bergen:
Erik Lofnes
Vi kåret Erik Lofnes fra Maritime Tours AS. Erik Lofnes er en aktiv og engasjert person i «Team Bergen». Alltid tilstede, strekker seg langt for kundenes behov, løsningsorientert, smilende, morsom, samfunnsengasjert, gavmild, omsorgsfull, samlende og positiv. Han har alltid en positiv holdning. Mange mener man må ha positive folk rundt seg for å gi god service.
Sunnmøre:
Terje Devold, Mariann Øye-Mork, Anita Nøring fra destinasjon Ålesund & Sunnmøre, Ingunn Hofseth
På Sunnmøre kåret vi Mariann Øye-Mork. Mariann, daglig leder Hotel Union Øye er kjent for sin vennlige personlighet og sin serviceinnstilte holdning. Hun er også veldig glad i å underholde og glede gjestene. Med sin vakre stemme, synger hun ofte for sine gjester. Mariann har en helt ekstraordinær måte å møte gjestene på, og utstråler vilje til og glede over å yte service på et nivå godt over det vi er blitt vant til i Norge. I 2008 var hun den yngste hotelldirektøren i Norge, bare 23 år gammel.
Molde:
Vanja Langsåvold Braute
Vanja Langsåvold Braute, daglig leder ved Quality Hotel Alexandra fikk prisen i Molde. Med Vanja er det ingen problemer som ikke kan løses, eller, det finnes ingen problemer! Hun er alltid positiv, og utstråler arbeidsglede. Hun er en god ambassadør for lokalt reiseliv og for Molde som by. Hun er godt likt av ansatte, av kolleger i kjedesammenheng og er engasjert i NHO. Vanja mener Fans of Good Service-konseptet er et flott konsept som hun kommer til å selv bruke på sitt hotell. Hun skal kåre en servicehelt på Quality Hotel Alexandra.
Nordmøre:
Stian Røsand er sommerens Servicehelt på Nordmøre
Stian Røsand, værbestyrer, på Håholmen Havstuer er kåret som Sommerens Servicehelt på Nordmøre.
– Vi har funnet nøkkelen på suksess for oss. De fleste har jobbet her lenge og vi samarbeider meget godt hele gjengen og blitt godt sammensveiset. Vi er veldig åpen om det økonomiske og det har vært meget viktig, sier en glad vinner. Stian jobber og engasjerer seg med alt på Håholmen, det er aldri to dager som er like. Håholem er en arbeidsplass hvor de ansatte trives, de har ansatte som har jobbet der helt siden 1989. Han begynte i 2007 på Håholmen.
Trondheim:
Herbert Klein
I Trondheim kåret vi Herbert Klein, eier, Havfruen Fiskerestaurant til Servicehelten. Han setter alltid kundene i fokus og er opptatt av at alle skal få en fin opplevelse på restauranten. I 2012 satt han i gang et prosjekt. De skulle lage verden største blåskjellsuppe under matfestivalen i Trondheim. Dette gjennomførte de og gav alle pengene til kreftsyke barn i Norge. Han bryr seg veldig mye om andre mennesker. Herbert mener at denne prisen skal være en ettertraktet pris som skal være med å løfte servicenivået i Norge både i byer og på tettsteder.
Bodø:
Alfhild Stenersen
Alfhild Stenersen er sommerens Servicehelt i Bodø. Hun jobber som resepsjonist på Radisson Blu Hotel Bodø. Hun gjør veldig mye for hotellgjestene, enten det er blinde, eller barn som kommer alene.
Hun viser en medmenneskelighet og hjelpsomhet som det står stor respekt av.
Alfhild har tidligere blitt kåret til «Året medarbeider» blant 5000 medarbeidere i Rezidorkjeden.
Lofoten:
Åge Larsen
Vi kåret Åge Larsen som sommerens Servicehelt. er Restaurantsjef på Nyvågar Rorbuhotell og Akevittloftet. Et kjent fjes i Svolvær og Lofoten. Han er en person som tar jobben sin meget seriøst og oppdaterer seg faglig kontinuerlig slik at Akevittlofet har blitt en institusjon. Gjennom dette har Åge blitt en uvurderlig medarbeider for sin arbeidsgiver og satt stor pris på i lokalmiljøet.
Narvik:
Narviks Servicehelt, Sigbjørn Erling Enoksen Johansen
Sigbjørn Erling Enoksen Johansen er sommerens Servicehelt i Narvik. Han er daglig leder på Fiskehallen i Narvik. Det viktigste mener han nemlig er å være seg selv og å være ærlig ovenfor kunden.
Han forsøker å yte slik service han selv forventer å få når han kommer inn i en butikk. Som kunde har du krav på å bli godt behandlet. Hele hverdagen hans handler om å være til stede for kunden, det ligger i ryggraden.
Harstad:
Jan Rune Lorentzen, vinner av Sommerens Servicehelt i Harstad
I Harstad har Fans of Good Service kåret vi Jan Rune Lorentzen, drosjesjåføren i Harstad Taxi, som virkelig yter det lille ekstra for kundene sine.
Han er ikke bare en taxisjåfør som hjelper deg ut og inn av bilen, bærer bagasjen din til døren og holder seg oppdatert på hva som skjer i byen. Han tar med seg brosjyrer fra turistkontoret og tilegner seg kompetanse som han tror kundene vil kunne ha behov for. Han måker snø og strør sand på isen om det er nødvendig. Lorentzen skiller seg ut i Taxi Norge og servicebransjen generelt.
Tromsø:
Reiselivssjef Trond Øverås og Vertskapsansvarlig Kyle Parsonage ved Visit Tromsø-Regionen
Kyle Parsonage er vertskapsansvarlig ved Visit Tromsø-Regionen, og yter alltid det lille ekstra. Vi kåret han som sommerens Servicehelt i Tromsø. Hans motto er: «Vi er ikke ferdig før gjesten er fornøyd!» Kyle er opprinnelig fra New Zealand og er alltid innstilt på å finne en løsning, og han møter gjestene på deres premisser.
Kyle tar aldri nei i sin munn. Han har blant annet hjulpet til med å få fraktet hagestein fra Lyngen til Storbritannia.
Alta:
Knut Dahl
Knut Dahl ved Alta Lufthavn er sommerens Servicehelt i Alta. Han er en
svært vennlig mann som gjør hva enn en kunde ønsker, så sant det ikke går utover sikkerheten eller punktligheten. Dersom noe behøves av han stiller han opp med en gang, selv om det er fridagen hans, og fridager er noe han sjelden tar seg. Kunden må verdsettes og respekteres, og hvis det finnes noe han kan gjøre for å hjelpe, så gjør han det.
Røros:
Frank Norvik
Frank Norvik, eier og daglig leder, Erzscheidergården er sommerens Servicehelt på Røros. Ikke bare eier han Erzscheidergården sammen med sin mor, han driver også tre klessbutikker ved siden av dette. Han er deleier i Frost Herre, Frost Dame og Moods of Norway. Frank er også styremedlem i Destinasjon Røros samt at han sitter i kommunestyret for Høyre. I tillegg til dette er han også fotballtrener og «speaker» på fotballkamper. Norvik er alltid smilende og blid, og setter service i fokus uansett om han betjener gjester på Erzscheidergården eller kunder på klesbutikkene Frost.
Frank ser kunden og kundens behov og er en sånn person du blir glad i når du treffer han. Han får deg til å føle deg vel og er en meget god selger.
Trysil:
Anett March, ydmyk og fornøyd for å få prisen som sommerens Serviehelt i Trysil
Anett March er Food & Beverage Manager på Radisson Blu Resort Trysil og Park Inn Trysil Mountain Resort. Hun ble kåret som sommerens Servicehelt i Tryisl. Anett har virkelig stått på for Trysil siden hun flyttet ditt. Oppbyggingen av to store resorthoteller krever sitt, men Anett er synlig, positiv og ser enhver gjest. Hun fikser alt og ser på de travle dager på hotellet alltid med et stort smil. Hun er en person med masse pågangsmot og ser alltid på de små detaljene og ikke minst så yter hun veldig god service.
Lillehammerregionen:
Snorre Pedersen fra Hafjell Bike Park
Vi Kåret Snorre Pedersen, Daglig Leder, Hafjell Bike Park som sommerens Servicehelt i Lillehammerregionen. Han satt i gang oppbygningen av sykkelproduktet på Hafjell og engasjerer seg med det. Snorre Pedersen er en norsk tidligere aker og skeletonkjører. Han representerte Lillehammer Bob- og Akeklubb og Lillehammer Skeletonklubb. Pedersen vant NM i skeleton åtte ganger, hvorav syv år på rad fra 1999 til 2005 samt i 2007. Han gir spesielt god service for sine kunder. En person som virkelig stiller opp for kunder for at de skal få den beste opplevelsen.
Hamarregionen:
Kjøpmannen Tor Ole Kirknes sammen med Monica Blikstad Grønbakken
Tor Ole Kirknes som driver Bunnpris på Ridabu i Hamar ble kåret til sommerens Servicehelten i Hamarregionen.
Kjøpmann Tor Ole Kirkenes er helt unik, med stor respekt for faget og kundene. Han bruker all den tiden han kan på å snakke med sine kunder i butikken, og har på den måten bygget en unik tillitt. Han selger gode følelser hver dag. I tillegg er han en stor bidragsyter til det lokale idrettsmiljøet på Ridabu og Hamar generelt. Han har blant annet bidratt økonomisk for å realisere en av distriktets flotteste kunstgressbaner, Black River Park, som drives av Ridabu IL.
Gjøvik:
Stig Furuseth
Stig Furuseth er daglig leder og eier av restaurantene Gamletorvet Spiseri og Fahlstrøm Sushi-Rødt Hvitt og Rått mottok prisen. Han er en engasjert og dyktig restauranteier som arbeider hardt for å tilfredsstille kundenes behov og ønsker. Han eier to helt forskjellige restauranter med to vidt forskjellige kundegrupper. Likevel greier Stig å følge opp gjestene sine, og det er derfor han vinner serviceprisen på Gjøvik.
Beitostølen:
Atle Hovi
Vi kåret Atle Hovi til sommerens Servicehelt på Beitostølen. Han er eier av Beitostølen Resort. Han og familien er mye av grunnen til Beitostølens suksess. Han er også deleier av skianlegget. Atle brenner for service og har også skrevet en bok om nettopp dette ”kunden er sjefen”. Han er utrolig imøtekommende, og det er ingen avstand mellom han og kundene.
Lillestrøm:
Servicehelten Per Ivar Hansen
Vi kåret Per Ivar Hans. Han er Medeier i Fratelli Ristorante. Per Ivar er en meget godt kjent person i Lillestrøm, «alle» kjenner han. Han karakteriseres som en glad, humørfylt og inkluderende person med et stort hjerte. Kommentarene og latteren har han alltid med seg. I sin jobb på den Italienske restauranten Fratelli Ristorante, gir han kundene sine det lille ekstra gjennom blant annet en meget behaglig fremferd, alltid smilet på lur og det meste kan fikses. Per Ivar har hovmesterblikket samtidig som han er seg selv og gir av seg selv. Man føler seg virkelig velkommen i hans nærvær. Han er samtidig en stor supporter til stedet Lillestrøm og er med og ønsker å utvikle Lillestrøm
Oslo:
Christian Ringnes
Christian Ringnes, administrerende direktør Eiendomsspar AS. Fans of Good Service kåret Christian Ringnes, administrerende direktør i Eiendomsspar AS, som Sommerens Servicehelt i Oslo. Han ble kåret for hans enorme entusiasme og innsats for å fremme Oslo som by og reisemål. Han gjør en uvurderlig innsats for Oslo by på frivillig basis. Utover det er han veldig engasjert gjennom selskapene Eiendomsspar/Victoria Eiendom som eier bl.a mange hoteller. Han (Eiendomsspar) eier bl.a. Ekebergrestauranten som hevder seg i toppen når det gjelder strålende service.
Han yter også service til folket gjennom en rekke gaver og senest nå Ekebergparken som åpner i september .