- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Hilde Charlotte Solheim ny styreleder i Destinasjon Røros
![Destinasjon Røros' styreleder Hilde Charlotte Solheim (foto fra Virke).](https://hsmai.no/wp-content/uploads/2015/04/hilde_c_solheim01-563x353.jpg)
På årsmøtet mandag 20. april ble tidligere HSMAI-styreleder Hilde Charlotte Solheim valgt til ny styreleder for Destinasjon Røros, skriver destinasjonsselskapet i en pressemelding.
Hilde er tidligere direktør for reiseliv og kultur i hovedorganisasjonen Virke, har arbeidet som direktør for kommunikasjon og næringspolitikk i NHO Reiseliv (tidligere RBL), og har blant annet vært journalist i Dagsavisen, Nettavisen, Kampanje, Aftenposten og VG. «Ei dyktig dame vi gleder oss til å ha på laget for å bygge reisemålet Rørosregionen videre», heter det i pressemeldingen.
Etter årsmøtet holdt Solheim et innlegg om utviklingstrekk og tanker rundt morgendagens reiseliv, og Destinasjon Røros ligger godt an i dette bildet. Selskapet staket ut kursen frem til i år gjennom en god og involverende strategiprosess i 2008, som har tatt destinasjonsselsket dit det er i dag. Når det nye styret har funnet formen, starter en ny prosess, som skal munne ut i en ny strategi for det videre arbeidet fremover.
I sitt innlegg ga den nye styrelederen noen tips på veien, utover det hun kalte Destinasjon Røros’ kinderegg:
Kulturarvsbasert turisme og lokalmat + samarbeid = suksess.
– Hold fokus på innhold/identitet og godt arbeid på vegne av fellesskapet
– Juster strategi for å videreføre suksess og treffe morgendagens marked
– Jobb så kostnadseffektivt som overhodet mulig med salg og fellesmarkedsføring
– Oppretthold og videreutvikle attraktive arrangement, optimalisere eksisterende
– Forsvar og bygg videre på posisjon i det norske markedet
– Snus på nye internasjonale muligheter og nisjer
– Videreutvikle samarbeidsløsninger offentlig/privat – økt salg og produktutvikling krever investering
– Ha som ambisjon å være «state of the art» på digital/online/sosiale medier
– Nye muligheter i film og TV med incentivordning
– Feire suksess, men aldri slå seg til ro med status quo!
Innspill som selskapet skal ta med seg inn i en ny, involverende strategiprosess.
Foto: Destinasjon Røros’ styreleder Hilde Charlotte Solheim (foto fra Virke).