Ukens navn: Christopher Mortensen

Christopher Mortensen
Partner
Geelmuyden Kiese

Christopher er med i det nyopprettede HSMAI Event Marketing Advisory Board

Q: Hva består din arbeidshverdag av?

A: Jeg har til gode å treffe noen i min bransje som kan gi et kort og presist svar på det spørsmålet. Ingen dag er lik i dette yrket. Min jobb er å sørge for at kundenes kommunikasjonsbehov er ivaretatt på alle plan. Dagen kan starte med et møte om en reklamekampanje og slutte med håndtering av en krise.

Q: Hva er det beste ved jobben din?

A: Jeg tror det er vanskelig å finne et yrke der du kommer borti så mange ulike bedrifter, mennesker og problemstillinger som i denne jobben. Jeg har vært rådgiver i 15 år, men møter fortsatt nye utfordringer daglig.

Q: Har du noen du har sett opp til?

A: Jeg tror det er utrolig viktig å la seg inspirere av flinke folk, og gjør det ofte. Aller mest av gründere og ledere som evner å riste nytt liv i konservative bransjer. Vi hadde nylig Torry Pedersen fra VG innom kontoret for å fortelle om VGs digitalstrategi. Det han har fått til med VG er jeg dypt imponert over. Stordalen har gjort det samme i hotellmarkedet.

Q: Har dere noen hyggelige tradisjoner på kontoret?

A: Vi spiser urovekkende mye hvetebakst på kontoret. Vi har en regnskapsansvarlig som anser et hvert vindpust som grunn til bollefeiring. Når vi får nye viktige kunder på huset kaller vi sammen alle på kontoret ved å sveive i gang vår japanske flyalarm fra første verdenskrig.

Q: Hvor lenge har du vært medlem i HSMAI?

A: Jeg ble valgt inn i HSMAIs advisory board for Event helt nylig. Det er min første befatning med organisasjonen

Q: Hva syns du er det beste med HSMAI?

A: Litt tidlig å si, men for bransjen er det gull verdt å ha en sterk motor for innovasjon og idéutveksling.

Q: Er det noen aktiviteter/tiltak du syns HSMAI bør starte opp?

A: På bransjens vegne er jeg bekymret for den raske utviklingen av digitale reiselivstjenester som AirBnB. Som forbruker elsker jeg disse tjenestene, og gleder meg til å se responsen fra de tradisjonelle aktørene.

Q: Beskriv en perfekt helg for deg.

A: Jeg er en familiemann. Blikk stille vann, fiskestang og spente gutter i båten er en perfekt kontrast til en hverdag på høyoktan.

Q: Hvis du var Norges statsminister, hva ville du lagt vekt på?

A: Vi må raskt få til en knoppskyting av nye bedrifter her i landet. Incentivene for gründerbedrifter må revideres.

Q: Hvordan vil noen som kjenner deg, beskrive deg?

A: Positiv, lettengasjert, ambisiøs.

Q: Hvor går neste reise privat/arbeid?

A: New York. Det har stått øverst på bucketlisten en god stund nå.

Q: Har du noen spesielle hobbyer?

A: Fotball og padling. Men sjelden samtidig.

Q: Om du var fanget på en øde øy, hva ville du tatt med deg, om du fikk velge én ting?

A: Satelittelefon

Q: Takk, har du ellers noe på hjertet?

A: Ja, jeg trenger reisetips til New York 🙂

Foto: Christopher Mortensen, partner i Geelmuyden Kiese, og medlem av HSMAI Event Marketing Advisory Board (foto fra Geelmuyden Kiese).