Svensk reklamekjeft til Norge
– Norge ikke like interessert i verden utenfor, sier talentsjef i North Alliance om en av årsakene til at Norge ikke hevder seg internasjonalt. Det er den stockholmbaserte talentsjefen i nordiske The North Alliance som sier dette, i et intervju med medie- og markedsførings-tidsskriftet Kampanje.
Uttalelsen kommer i respons på Norges 29 bidrag til cyberkategorien i Cannes, som ikke avstedkom mer enn fem plasseringer på shortlist, og dermed bærer bud om stillstand i den norske digitalmarkedsføringen.
Både hun, hennes norske sjef, Thomas Høgebøhl, og Petter Stordalen mener det kan bero på nordmenns manglende interesse for det som rører seg utenfor riksgrensene.
Les hele saken hos Kampanje:
http://kampanje.com/reklame/2015/06/norge-far-svensk-reklame-pepper/
Den har i sin tur sitt utspring i Thomas Høgebøl og Petter Stordalens VG-kronikk tirsdag – også gjengitt i E24:
http://e24.no/kommentarer/stordalen-i-vg-kronikk-norsk-maa-bli-nordisk/23475233
Foto: Digge Zetteberg Odh i The North Alliance (foto fra thenorthalliance.com).