Nordic Hotels & Resorts knytter til seg to nye prestisjehoteller
Hotellgruppen Nordic Hotels & Resorts, som samler eksklusive prestisjehoteller i Norden, utvider hotellporteføljen sin med Quality Spa & Resort Son i Norge, og det svenske hotellet Quality Hotel Spa & Resort Strömstad. På få uker har hotellgruppen med frittstående hoteller gått fra ti til 13 medlemshoteller, heter det i en pressemelding fra gruppen.
1. september åpnet hotellgruppen Nordic Hotels & Resorts opp for å ta inn nye medlemshoteller. Allerede samme dag ble Avalon i Gøteborg medlem, og nå får gruppen selskap av ytterligere to hoteller – Quality Spa & Resort Son og Quality Hotel Spa & Resort Strömstad.
– Dette er to fantastiske og strandnære spahoteller, som vil passe fint inn i vår portefølje av prestisjehoteller i Norden. Sammen med våre tidligere hoteller, fortsetter vi å virkeliggjøre vår ambisjon om å være Nordens fremste hotellgruppe med frittstående hoteller. Vi skal friste, og vi skal være uimotståelige. Med begge disse perlene i Son og Strømstad, viser vi at vi tar ambisjonen på alvor, sier Trond Bastiansen, Chief Operating Officer i Nordic Hotels & Resorts.
Begge hotellene går over til Nordic Hotels & Resorts 1. oktober. Samtidig bytter også hotellene navn til Strömstad Spa og Son Spa.
– Nå tar vi neste steg i arbeidet med å utvikle begge disse hotellene til frittstående og unike opplevelsessteder for gjestene våre. Samtidig som vi med denne endringen får stor frihet til å utvikle konseptet og varemerket vårt, får vi også den tryggheten det gir å tilhøre en gruppe hoteller i Norden, der alle deler ambisjonen om å tilby gjestene enestående opplevelser, sier Nils Gevelt, majoritetseier i Nordic Resorts AS, som eier de aktuelle hotellene.
Det er også hotellselskapets administrerende direktør enig i:
– Dette er den ultimate kombinasjonen for oss. Det gir oss styrke og forutsetninger for å fortsette å utvikle hotellene, og nå nye gjester gjennom Nordic Choice Hotels’ salgskanaler, sier Lars Öberg, administrerende direktør i Nordic Resort AS.
Gjennom medlemskapet får hotellene tilgang til Nordic Choice Hotels’ innkjøpsavtaler og salgskanaler, samt medlemsklubben Nordic Choice Club.
Foto: Trond Bastiansen