- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Silje Brandsvoll ny kommunikasjonsdirektør i Widerøe
Richard Kongsteien har takket ja til stillingen som konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i ISS-konsernet, og forlater stillingen som kommunikasjonsdirektør i Widerøe 1. april. Han avløses av nåværende informasjonssjef Silje Brandsvoll, skriver flyselskapet i en pressemelding.
Brandvoll er ansatt som ny direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt. Hun kommer fra stillingen som informasjonssjef i Widerøe, som hun har innehatt de siste fem årene. Hun har tidligere vært direktør i NordNorsk Reiseliv, samt jobbet en rekke år med internasjonal markedsføring og kommunikasjon i RAISE-gruppen. Silje Brandsvoll har en Msc i marketing fra University of Surrey, samt en Bsc i markedsføring og internasjonalisering fra BI.
Catharina Solli er ansatt som ny informasjonssjef i Widerøe. Hun kommer fra stillingen som Online Content Manager, og tidligere informasjonsrådgiver i Widerøe. Hun har lang erfaring fra PR og kommunikasjon, og kom til Widerøe fra Gambit Hill & Knowlton. Hun har en BA i Mass Communication fra University of Utah, og har jobbet med kommunikasjon siden 1998.
Den nye informasjonsavdelingen tiltrer sine respektive stillinger 1. april.
– Jeg ønsker å takke Richard for en formidabel innsats gjennom elleve år i Widerøe, sier administrerende direktør Stein Nilsen.
– Jeg er samtidig svært tilfreds med at vi beholder kontinuiteten i informasjonsavdelingen. Vi har med dette sikret oss både fagkompetanse innen kommunikasjonsfaget samt betydelig bransjekunnskap og erfaring, med Silje og Catharina på laget. Dette er en spennende tid for Widerøe. Vi har allerede doblet antall medarbeidere i 2016, etter overtakelsen av SAS Ground Handling. På tross av en kraftig økning i avgifter, og redusert etterspørsel fra olje- og offshore-sektoren, ser vi etter nye muligheter for lønnsom ekspansjon og utvikling i hele Widerøe-familien, avslutter han.
Foto: Silje Brandsvoll, Widerøes påtroppende kommunikasjonsdirektør. Foto fra Widerøe