Magasindronning fra mediebransjen til hotell- og opplevelsesbransjen

Jakten på den riktige personen, med X-faktor, er nå over. Ellen Arnstad er ansatt som administrerende direktør for «Norges råeste og mest innovative opplevelsesunivers, X Meeting Point Norway». Hun starter i jobben i august, skriver selskapet i en pressemelding.

X, tidligere kjent som Exporama på Hellerudsletta, vil stå ferdig i helt ny drakt i august, med sine oppussede 20.000 kvadratmeter. Sammen med aktører som Vastint, verdens største hotellkjede, Marriott, og det norskeide selskapet Belvar, er ambisjonene høye. Det skal skapes innovasjon i en sentral del av ytre Oslo, som er i stor vekst.

– På X skal kunnskap, underholdning, opplevelser, mat og drikke, og helt spesielle og annerledes møteplasser, smelte sammen. Vi har ambisjoner om å skape noe du ikke har sett i Norge før, sier Ellen Arnstad.

X-universet er designet med utgangspunkt i oppdatert og moderne teknologi, som setter en ny standard for møter, konferanser, seminarer og messer.

– X skal være en møteplass for både store og spektakulære opplevelser, men også små, intime og eksklusive arrangementer. På X skal vi våge å tenke nytt og være annerledes, sier Arnstad.

Det første Marriot-hotellet

Som administrerende direktør vil Ellen Arnstad være ansvarlig for å bygge opp og lansere det første Marriott-hotellet i Norge, med 276 rom.

Moxy Oslo X er et moderne designhotell, skapt for den nye generasjonen hotellgjester. Kjeden eies av verdens største hotellimperium, som i disse tider lanserer nye Moxy-hoteller i Europa i høyt tempo, sammen med det norskeide selskapet Belvar.

«Moxy Oslo X vil være en viktig del av Norges beste opplevelsesunivers, og det kommer til å fremstå annerledes enn tradisjonelle hoteller», heter det i pressemeldingen selskapet har distribuert.

– Jeg er imponert over den solide konseptuelle jobben som er gjort med Moxy-brandet. Dette er virkelig innovasjon innenfor hotellbransjen, og noe som vil bli lagt merke til internasjonalt. Her er det tenkt utradisjonelt, og gjestene får i tillegg god design, til en god pris. Rett og slett luksus som du har råd til, fortsetter den nyslåtte direktøren.

Det er allerede åpnet åtte Moxy-hoteller i Europa, blant annet i Milano, London, Berlin og Frankfurt. Målet er mer enn 100 hoteller i løpet av ti år.

Alt er mulig

– Vår visjon på X er «Velkommen til mulighetene». Med toppmoderne fasiliteter og den beste teknologien, skal vi sette spor. Ja, jeg ser på X som en sanselig scene, som skal by på innhold til mange ulike målgrupper. Gründeren i meg skal hentes opp igjen. Det å få bygge noe helt nytt i Norge, med solide eiere og sterke merkevarer som står bak, er virkelig drømmejobben når jeg starter mitt jobbliv nummer to, sier Ellen Arnstad.

Sammen med noen av landets dyktigste fagmedarbeidere innenfor hotell- og konferansebransjen, skal Ellen Arnstad lage en egen atmosfære på X, med kombinasjonen av et tidsriktig hotell, et nytt restaurantkonsept og fleksible konferanse-, seminar- og eventfasiliteter.

– På X skal vi være kreative og nytenkende, fremoverlente og kvalitetsbevisste. Du kan rett og slett logge deg ut av hverdagen, og logge deg på en stemning som blander det rurale med det urbane. Et sted der by og land møtes, og det med det beste fra begge hold, sier Arnstad, og avslutter:

– Jeg har jobbet med sterke merkevarer i hele mitt medieliv, og alt det som må til for både å bygge en merkevare og utvikle den. Dette er noe jeg gleder meg til å ta fatt på.

Miss X er funnet

– Vi er svært fornøyd med å ha funnet «Miss X». Det var nettopp jakten på personen med den riktige X-faktoren som var den siste viktige brikken for oss og vårt ambisiøse prosjekt. Hennes mangeårige medie- og ledererfaring, og hennes personlighet, gjorde at vi med en gang forsto at vi hadde funnet drømmedama, sier driftsdirektør i Belvar, Rajko Mink.

Foto: Ellen Arnstad på scenen under Nordiske Mediedager 2014 i Bergen. Fotograf: Tord Litleskare/Nordiske Mediedager.