Fjord Line satser tungt på opplevelser fra Vestlandet

For å spisse sitt produkt for de reisende fra Vestlandet til Danmark, satser Fjord Line denne våren tungt på å gi sine gjester spennende opplevelser om bord – også utenom det selve sjøreisen har å by på. Det skriver fergerederiet i en pressemelding.

Dette betyr at Fjord Line lanserer arrangementsserien Opplevelser om bord, som vil finne sted både på MS «Stavangerfjord» og søsterskipet MS «Bergensfjord». Ifølge kommersiell sjef Kenneth Smørdal, ønsker rederiet å tekkes flere målgrupper, og satser derfor bredt, med en variert vifte av ulike temaer.

– Gjestene våre etterspør variasjon om bord, så da er løsningen enkel. Vi gir dem det vi håper og tror de vil oppleve som gode valgmuligheter og et rikt mangfold, sier Smørdal og ramser opp: trim- og trivselscruise, countrycruise, karaokecruise, motivasjonscruise, 1980-talls-cruise, Bergen Beat, Elvis-cruise, swingcruise, travcruise og rockecruise, for å nevne et lite knippe av det han har i ermet.

Samarbeidspartnere

For Smørdal og hans kolleger har mye på lager, og for å sikre kvaliteten på cruisene og arrangementene, samarbeider Fjord Line tett med eksterne arrangører.

– Vi er eksperter på transport og service. De ulike temaene vi tilbyr, er det andre som kan mer om. Derfor setter vi vår ære i å finne de rette samarbeidspartnerne, sier Smørdal.

For å styrke konseptet Opplevelser til sjøs ytterligere, har Fjord Line valgt å fortsette sin populære konsertserie, Tett på. Der får gjestene oppleve intimkonserter med kjente og kjære norske artister, og nyte god mat i skipenes restauranter. Her står vestlendinger som Jan Eggum, Tor Endresen, Bjørn Jensen og Olav Stedje i sentrum. Men også Ole Paus og Jonas Fjeld fra andre siden av Langfjellene, samt sørlendingen Bjøro Håland mønstrer på fra Bergen denne våren.

Fokus på vestlendingene

– Vi har scener der flotte norske artister underholder hver eneste dag året rundt, og synes det er ekstra hyggelig å kunne toppe med artister som spiller på kulturhusene rundt om i Norge. Vi er stolt av å være en bidragsyter til den norske kulturscenen og over å gi vestlendingene enda mere å velge mellom, sier Smørdal.

Foto: Kommersiell sjef Kenneth Smørdal i Fjord Line. Foto fra Fjord Line.