Anna Laestadius ny global Chief Creative Officer i TUI Group
Anna Laestadius, som er markedsdirektør for TUI i Norden, trer inn i sin nye, globale rolle som Chief Creative Officer.
– TUIs globale merkevare har utviklet seg mye de siste årene. I dag jobber nærmere 70.000 kolleger under ett navn, med ett uttrykk, overfor kundene våre. Dette er en fantastisk mulighet til å bidra til fremtidig utvikling, sier hun i en pressemelding fra TUI Norge.
Anna Laestadius får ansvar for den globale utviklingen av TUIs merkevare. Hennes nye rolle inkluderer også å lede TUIs Center of Excellence for Brand Marketing & Insights i Norden, samt utviklingen av markedskampanjer for alle markeder. Hun overtar den internasjonale rollen etter Barbara Haase, som gikk av tidligere i år.
– Med mer enn 20 års internasjonal erfaring innen merkevarebygging og digital utvikling, er Anna Laestadius den perfekte match for vår globale merkevare, sier Erik Friemuth, Chief Marketing Officer i TUI Group.
Laestadius har jobbet i TUI siden 2015, som CMO i Norden. Hun har vært ansvarlig for navnendringen til TUI i Sverige, Danmark, Norge og Finland, hun har satt sammen et sterkt brand- og marketingteam i Norden, og utviklet vårt internasjonale For You-konsept. For denne jobben har hun fått utnevnelsen Marketing director of the year i Sverige to år på rad. I hennes nye globale rolle rapporterer hun til Erik Friemuth, TUI Group Chief Marketing Officer. Hun beholder rollen som nordisk CMO, og forblir en del av TUI Nordics styre.
Laestadius startet sin karriere innen reklame, og har jobbet for merkevarer som Kraft, Star Alliance, Volvo Cars, Absolut Vodka og Ericsson. Hun kom fra rollen som Global Vice President Brand & Marketing Electrolux Grand Cuisine da hun begynte i TUI.
Foto: Anna Laestadius, CCO i TUI Group. Foto fra TUI Norge.