Her syns hotellgjestene selv de får den beste opplevelsen

For syvende år på rad er Nordic Choice Hotels gjestenes favoritt i hotellbransjen. Som bransjens eneste oppnår hotellkonsernet fire stjerner i undersøkelsen Norsk Kundebarometer.

Hvert år gjennomfører Handelshøyskolen BI undersøkelsen Norsk Kundebarometer. 6000 norske forbrukere har avgitt sin mening om over 150 ulike bedrifter i rundt 30 ulike bransjer. I hotellbransjen er det syvende året på rad gjestene sier seg mest fornøyd med å bo hos Nordic Choice Hotels, heter det i en pressemelding.

– Ingenting er viktigere for oss enn gode gjesteopplevelser. Tusen takk til våre lojale gjester, som besøker våre 195 hoteller i Norden og Baltikum. Vi er et konsern med tre forskjellige hotellkjeder og en samling av frittstående hoteller, noe som gjør at vi kan tilby hver enkelt reisende en opplevelse som passer for dem, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Takker medarbeiderne

Hotellselskapet er det eneste i sin bransje som oppnår fire stjerner i Norsk Kundebarometer, noe som tilsier «svært fornøyde kunder», ifølge undersøkelsens indeksmetode.

– Fornøyde kunder er et resultat av fantastisk innsats av våre 16.500 medarbeidere, som hver dag går den ekstra meteren for å levere over gjestenes forventninger. Vi skal i 2019 gjøre de ulike merkevarene og hotelltilbudene enda tydeligere for å gjøre det enda enklere for gjesten å finne det hotellet som passer til reisen. Man har ulike behov når man er på forretningsreise, konferanse og på fritidsreise, og de behovene skal vi dekke på best mulig måte, sier Silseth.

Trippel bunnlinje

Satsing på bedriftskultur og bærekraftige hotellopplevelser kjennetegner hotellkonsernets fokusområder gjennom mange år. Både ratingen i Norsk Kundebarometer, The Hunt-pris som årets HR-avdeling i Norge, bransjeleder i medarbeiderundersøkelsen Great Place To Work, og kundenes anerkjennelse som bransjens beste i Sustainable Brand Index, viser at arbeidet bærer frukter.

– Vi jobber med People, Planet, Profit som bunnlinje, og setter viktigheten av dem i akkurat den rekkefølgen. Det er alltid stas å vinne priser og få anerkjennelse, men det viktigste er at arbeidet gir konkrete resultater, i form av fornøyde medarbeidere, kontinuerlig forbedring innen bærekraft, og at selskapets stadige vekst sørger for flere arbeidsplasser og møteplasser for lokalsamfunn, avslutter Silseth.

Foto: Fra Clarion Hotel Air i Stavanger. Foto fra Nordic Choice Hotels.