Norwegian får fire av fire mulige stjerner i internasjonal kåring
Flypassasjerer over hele verden har gitt Norwegian fire av fire mulige stjerner for andre året på rad, ifølge Airline Passengers Experience Association (APEX). Fire stjerner er den høyeste rangeringen et lavprisselskap kan få.
Mer enn én million flyvninger og 600 flyselskaper er blitt vurdert og rangert i årets APEX-kåring. Norwegian var ett av ti lavprisselskaper verden over som ble belønnet med fire stjerner.
– Vi setter veldig stor pris på å bli rangert som et firestjerners flyselskap av passasjerene som har reist med oss. Jeg vil takke alle våre 11.000 medarbeidere over hele verden, som hver dag gjør sitt ytterste for at våre kunder skal få en så god reiseopplevelse som mulig, sier Chief Customer and Digital Officer i Norwegian Kurt Simonsen.
Det er andre år på rad Norwegian rangeres som et firestjerners flyselskap. Resultatene ble offentliggjort i Los Angeles mandag kveld lokal tid.
Om APEX
APEX rangerer flyselskaper over hele verden ved hjelp av tilbakemeldinger fra passasjerene selv. Flyselskapene deles inn i tre kategorier: Globale flyselskaper, regionale flyselskaper og lavprisselskaper. 1,4 millioner flyvninger og 600 flyselskaper ble rangert mellom 1. juli 2018 og 30. juni 2019. Passasjerer har rangerer flyselskapene generelt, samt på fire underkategorier: komfort, service om bord, mat og drikke, samt underholdning og WiFi om bord. Fire stjerner er den høyeste rangeringen et lavprisselskap kan få.
Foto: Norwegian-besetning i en terminal. Foto fra Norwegian.