HSMAI med mange nye tilbud

Nå kan de som er permittert også bruke tiden til å styrke sin kompetanse samtidig som de mottar dagpenger. Dette er et veldig godt initiativ fra regjeringen og er i tråd med hva flere andre land også gjør. Tilbudene vil bl.a være innenfor merkevarestrategi, salg og revenue management. Du kan også få din egen mentor.

HSMAI har siden tidlig i mars tilbudt sine medlemmer digitale webinarer, men nå går vi enda lengre og i neste uke er det oppstart av den første av i alt 5 digitale sesjoner med ECC programmet vårt. Les mer her

Noen av disse nye initiativene er kostnadsfrie for HSMAIs medlemmer.

Nytt Webinar about Pricing

Jeg vil også anbefale deg at du og dine kolleger ser på dette webinaret som vi har publisert i dag. IDeaS er en av HSMAIs nære samarbeidspartnere og i denne videoen møter du Damiano Zennaro, Director, Global Advisory Services, IDeaS Revenue Solutions og medlem av HSMAI Europe Revenue Optimisation Advisory Board.  

NYHET!

Tidlig i neste uke vil HSMAI sende ut mer informasjon om et nytt kurs som du kan melde på deg og dine kolleger i merkevarestrategi  – som vil foregå på norsk. Dette vil være gratis for HSMAIs medlemmer.

– Mange av de som nå ufrivillig står utenfor arbeidslivet ønsker å bruke tiden på å sørge for at de har relevant og tidsriktig kunnskap når de etterhvert skal tilbake til den gamle jobben sin. Samtidig er mange avhengige av dagpengeutbetalingene for å få hverdagen til å gå opp. Denne løsningen vil være bra  både for den enkelte arbeidstaker, for arbeidsgiver og samfunnet i stort, sier arbeids- og sosialminister Torbjørn Røe Isaksen.   

Hvem trenger merkevarestrategi?

Det korte svaret er, alle. Før var merkevarebygging noe markedsavdelinger drev med. Nå er det blitt et strategisk anliggende for hele organisasjonen. Det er nyttig for alle å ha et bevisst forhold til hva, hvem og hvordan de vil være overfor folk de vil være viktige for. Men det er kanskje spesielt viktig å ta tak i merkevarestrategien hvis organisasjonen har vokst eller vil vokse, skal lansere nye produkter, gå inn i nye markeder, ser at konkurransearenaen er litt mer uoversiktlig enn den var før, hvis det er vanskelig å forløse potensial du tror bor i organisasjonen, ved oppkjøp, fusjoner, eller annen endring.  I dag endrer ting seg hele tiden. Det er lurt å være forberedt.

Kurs i merkevarestrategi

Hvis du vil bestemme selv hvem du skal påvirke på hvilken måte, og få folk med deg på det prosjektet, da trenger du en merkevareplattform.

I turbulente tider er det spesielt viktig å bruke alle de verktøy du har i verktøykassen for alt de er verdt. Enten merkevaren skal bidra til å styrke eksisterende kunderelasjoner eller å løfte nye satsninger blir organisasjonen mer effektiv om beslutninger og handlinger er konsistente i forhold til merkevaren og med det påvirkningsmakt.

Dette kurset har som hensikt å hjelpe folk dokumentere deres virksomhets merkevare. Enten den allerede finnes, men vil ha nytte av en tydeligere beskrivelse, eller det er behov for en endring fra slik den er definert fra tidligere.

Hvem kurset er for:

  • Ledergrupper eller ledere som vil bruke merkevaren mer strategisk for å nå sine mål, enten det er gründere som trenger å definere merkevaren for første gang, eller eksisterende virksomheter som vil ha mer drakraft ut av merkevaren.
  • Markeds-, kommunikasjonsfolk eller rådgivere som vil ha bedre verktøy for å hjelpe sine organisasjoner eller kunder å lykkes.
  • Studenter og medarbeidere som vil forstå bedre hvordan merkevarer bygges og brukes.

Det blir totalt 5 samlinger, én merkevareplattform og en tyligere strategi

De vil gå over 5 uker og følgende datoer og klokkeslett er satt.  Vi vil benytte Zoom og det blir interaktivt med gruppearbeid. 

Datoer og tider:

  • Torsdag 28. mai fra klokken 9-11
  • Torsdag 4. juni fra klokken 9-11
  • Torsdag 11. juni fra klokken 9-11
  • Torsdag 18. juni fra klokken 9-11
  • Torsdag 25. juni fra klokken 9-11

Kurset er utviklet og ledes av Monna Nordhagen og Kirsti Rogne fra firmaet Mars brand strategy. De er svært erfarne på området og de står også bak den populære fagboken Raketter og rebeller

Med det ønsker jeg deg og dine en avslappende og god langhelg!

Ingunn

Ingunn Hofseth
President & CEO
HSMAI Region Europe
www.hsmai.eu