HSMAI: Kurs i merkevarestrategi

Meld deg på HSMAI sitt kurs i merkevarestrategi!

Hvem trenger merkevarestrategi?

Det korte svaret er, alle. Før var merkevarebygging noe markedsavdelinger drev med. Nå er det blitt et strategisk anliggende for hele organisasjonen. Det er nyttig for alle å ha et bevisst forhold til hva, hvem og hvordan de vil være overfor folk de vil være viktige for. Men det er kanskje spesielt viktig å ta tak i merkevarestrategien hvis organisasjonen har vokst eller vil vokse, skal lansere nye produkter, gå inn i nye markeder, ser at konkurransearenaen er litt mer uoversiktlig enn den var før, hvis det er vanskelig å forløse potensial du tror bor i organisasjonen, ved oppkjøp, fusjoner, eller annen endring. I dag endrer ting seg hele tiden. Det er lurt å være forberedt. Som HSMAI medlem har du mulighet til å gjennomføre kurset helt GRATIS. Vi anbefaler at dette gjøres i grupper, altså flere fra samme firma. Dette fordi det vil bli noe gruppearbeid i løpet av tiden.

Hvis du vil bestemme selv hvem du skal påvirke på hvilken måte, og få folk med deg på det prosjektet, da trenger du en merkevareplattform

I turbulente tider er det spesielt viktig å bruke alle de verktøy du har i verktøykassen for alt de er verdt. Enten merkevaren skal bidra til å styrke eksisterende kunderelasjoner eller å løfte nye satsninger blir organisasjonen mer effektiv om beslutninger og handlinger er konsistente i forhold til merkevaren og med det påvirkningsmakt.

GRATIS for HSMAI medlemmer

Pga. den spesielle situasjonen vi er i, tilbyr HSMAI kurset GRATIS for HSMAI medlemmer. Dette kurset har som hensikt å hjelpe folk dokumentere deres virksomhets merkevare. Enten den allerede finnes, men vil ha nytte av en tydeligere beskrivelse, eller det er behov for en endring fra slik den er definert fra tidligere.

Kurset ledes av Monna Nordhagen og Kirsti Rogne fra Mars

Monna Nordhagen (t.v.) er partner i Mars, et rådgivningsselskap og fagmiljø for merkevarestrategi, Hun er seriegründer og fagnerd og har jobbet i over 30 år med forretningsstrategi, merkevarebygging, salg og ledelse. Monna er også leder for HSMAI Europe Marketing and Branding Advisory Board.

Kirsti Rogne (t.h.) er også partner og daglig leder i Mars. Hun har jobbet i skjæringspunktet mellom merkevarebygging og kommunikasjon, i ulike roller, i 20 år. Kirsti har også undervist i strategi og kommunikasjon på høy- og fagskoler.

Monna og Kirsti har skrevet fagboken Raketter og Rebeller – strategi for deg som vil bygge merkevarer folk bryr seg om.

Du finner mer informasjon og påmeldingsskjema her