SAS kobler reisende på Facebook

SAS-maskin inn for landing

I dag starter SAS’ store salgskampanje, med 650.000 billige billetter til hele verden. Nå vil SAS la Facebook finne reisepartneren din, skriver flyselskapet i en pressemelding.

I forbindelse med høstens største salg av flybilletter, vil selskapet satse tungt på en konkurranse på Facebook.

Med temaet «Let destiny pick your destination. Let Facebook pick your travel partner,» oppfordres skandinaver til å være impulsive. Alle som deltar i konkurransen, får snurre en globus, som stopper på en tilfeldig destinasjon. Deretter snurrer det bilder på alle ens venner i Facebook, og på slump blir en av vennene valgt som reisepartner.

– Personen som deltar i denne konkurransen, får sjansen til å vinne en reise for seg og den Facebook-utvalgte vennen til den aktuelle destinasjonen, forutsatt at de også kan beskrive en motivasjon for hvorfor akkurat de to kan tenke seg å reise sammen, sier salgs- og markedsdirektør Stein Bemer.

Alle Facebook-medlemmene kan bare delta i konkurransen én gang, men hver gang en ny venn spiller, finnes sjansen for at man selv blir valgt ut på slump til å være dennes reisepartner.

Totalt kommer 100 Facebookmedlemmer til å vinne en reise for to.