Ser nye trender i markedet

Finanskrise eller ei, nordmenn vil ut og reise. Og selv om reisen gjerne går til kjente reisemål, endres måten reisen kjøpes på. Reisebyråkjeden Bennett Ferie, som eies av HRG Nordic, tilpasser seg det nye kjøpsmønsteret.

Kundenes forventninger om spisskompetanse er stadig høyere. Kundene kan enkelt via Internett finne ut mye om et hvilket som helst reisemål. Når de ringer reisebyrået, er det for å få vite mer.

– Vår strategi er å utvikle spesialister, i tillegg til å ha et jevnt, høyt kompetansenivå på alle våre ferieselgere. Spesialistene er spredt rundt på de ulike kontorene, men er tilgjengelig for alle kundene i Norge via telefon. Dermed kan vi være både lokale og meget kompetente på de aller fleste reisemål og reisemåter samtidig, sier Markedsdirektør Simen A. Johannessen i en pressemelding.

100 prosent tilgjengelighet

Kundene vil ha alt – overalt. De vil ikke velge mellom Internett eller butikk. De vil ha tilgang til begge deler hele tiden, og fortløpende vurdere hva som er best for dem.

– Vi utvikler derfor både våre butikker og vår nettside kontinuerlig. På nettet gjøres de beste tilbudene fortløpende tilgjengelig, og teknologiske oppdateringer gjøres ukentlig. Alt for å ligge i forkant av kundenes forventninger, fortsetter Johannessen.

Uforlignelighet

Kundene kommer til et reisebyrå også fordi de forventer at vi kan hjelpe dem med å finne den beste reisen til den beste prisen.

– Vår størrelse og relasjon til leverandører og tilbydere gjør at vi hele tiden har tilbud til markedet som man kun finner hos Bennett Ferie. Kombinasjonen av unike tilbud og evnen til å finne reisemål og tilbud kunden selv ikke har tenkt på, er noe kundene setter meget stor pris på, sier Johannessen.

Service

God personlig service går aldri av moten.

– Man må huske at allverdens teknologi ikke kan oppveie for service, omtanke, og kunnskap om kundens behov og ønsker. De som stirrer seg blind på skjermen, billedlig sagt, får aldri lojale kunder, fortsetter.

Ny profil

Bennett Ferie har lansert et nytt profilprogram med logo, fargebruk og billeduttrykk for å reflektere den nye strategien.

– Bennett Ferie er én av markedets sterkeste merkevarer, så det vi har gjort er kun å foredle og tilpasse. Vi har nå et profilprogram som fungerer like godt i butikken som på Internett. Dermed vet kunden hvor de er – uansett hvilken kanal de velger å benytte, avslutter Simen A. Johannessen.