Singapore Airlines setter ny standard for luksus i luften
Verdens mest prisbelønte flyselskap presenterte natt til torsdag, norsk tid, sin helt nye design, på et stort event i Singapore. Stikkordene er mer plass og mer privatliv, når Singapore Airlines nok en gang setter standarden for komfort i luften, med sine nye, premium kabineprodukter. Totalt investerer selskapet 850 millioner dollar i økt komfort og plass, om bord på alle sine A380-maskiner, skriver selskapet i en pressemelding.
Skinnseter fra italienske Poltrona Frau, Wedgwood-porselen, og krystall fra franske Lalique. Etter fire års omfattende utvikling, lettet natt til torsdag flyselskapet på sløret, og presenterte sine nye, premium kabinprodukter. Saken fortsetter under videoklippet.
Det har vært knyttet store forventninger til lanseringen, og nok en gang hever Singapore Airlines standarden på komforten i luften, med enda større og mer luksuriøse suiter, med enda bedre dobbeltseng og egen 32 tommers HD-TV, mulighet for dobbeltseng i Business, og bedre seter, både i Premium Economy og Economy.
Med fokus på temaet «Space made personal, experience the difference», er det lagt vekt på at den nye designen skal gi alle passasjerer om bord mer plass og mer privatliv. Utviklingen av den nye designen har tatt fire år, og tett dialog med lojale kunder har spilt en stor rolle i utformingen av den nye designen, forteller selskapet.
Hotellrom i luften
Med den nye designen viderefører Singapore Airlines sin satsning på «dobbeltseng i luften». De nye Suitene i First Class blir hele 60 prosent større, og blir dermed de største First Class-suitene i luften. Hver dobbel-suite blir på 9,4 kvadrat, og rommer både en dobbeltseng og to komfortable seter.
Allerede i desember er den nye designen i luften. Da får selskapet levert det første av sine nye A380-maskiner. Resten av A380-flåten oppgraderes fortløpende, og samtlige fly vil ha den nye designen innen 2020.
– Singapore Airlines satte ny standard i luften da vi introduserte vårt første A380-fly i oktober 2007. Ti år senere får vi fortsatt positiv feedback på denne designen. Med introduksjonen av våre nye kabinprodukter, har vi som mål å sikre vår ledende posisjon i bransjen. Den store investeringen i de nye produktene, og servicetilbudet, er nok et eksempel på at vi lytter til våre kunder, og at vi som selskap vil gjøre alt for å sikre at våre kunder får verdens beste reiseopplevelse i luften, sier Senior Vice President, Product & Service, Marvin Tan.
Foto: De nye suitene til Singapore Airlines er som hotellrom i luften. Her fra en dobbel-suite. Foto fra Singapore Airlines.